בעולם

"הסנדק של הסמארט בטא" ישקיע בחברות שנפלטו מהמדדים הגדולים

צעדים ראשונים לרוב ארנוט, "הסנדק של הסמארט בטא", בעולם קרנות הסל עם השקת קרן חדשה שתשקיע בחברות שנפלטו ממדדים מרכזיים. קרן הסל החדשה מבוססת על עיקרון החזרה לממוצע בטווח הארוך
שרון בירקמן | 
גרף מניות (צילום shutterstock)

רוב ארנוט מצטרף לשורה של משקיעים מוכרים שהשיקו קרנות סל מנוהלות באופן פעיל. ארנוט וחברת המחקר שלו, Research Affiliates, מתכננים את ההשקעה הראשונה שלהם בעולם קרנות הסל, עם קרן שתתמקד בחברות שנפלטו ממדדים גדולים, כמו S&P 500 ו-Russell 1000.

המחקר של ארנוט מראה שחברות שנמחקות ממדדים עשויות להפוך את הביצועים ולהניב תשואות עודפות לאורך השנים ולעיתים אף להציג ביצועים העולים על אלו של המדדים שמחקו אותן.
 

ארנוט וצוותו מצאו כי מניות שנמחקות ממדדים מרכזיים מציגות ביצועים עודפים על פני חמש שנים, כמו במקרה של  רשת חנויות הכלבו דילארד'ס, שנמחקה ממדד Russell 1000 בשנת 2017, אך החזירה כ-535% בחמש השנים שלאחר מכן. 

לעומת זאת, חברות שמצטרפות למדדים מובילים עשויות להתמודד עם קשיים במימוש הציפיות לאחר כניסתן למדד, לפי ארנוט. "חלקן הופכות ל-Nvidia או ל-Tesla של עידן חדש," הוא אמר, "אבל על כל אחת כזו, יש עשר חברות קטנות שמאכזבות ולא מספקות את הסחורה."

לדברי ארנוט, השקעה בחברות שמחירן יורד בעקבות המחיקה מהמדד היא הזדמנות לרכוש מניות טובות במחירים נמוכים מהרגיל. "כולם אוהבים את האנדרדוג. למה לא לקנות את הדחויים?", אמר ארנוט לפייננשל טיימס. "נתונים היסטוריים מראים שהם מובילים ב-5% לשנה לפחות בחמש השנים הבאות".
 



ארנוט נחשב כ"סנדק של הסמארט בטא", שיטה שמשלבת השקעות אקטיביות ופסיביות במטרה להכות את המדדים המסורתיים. Research Affiliates, שהוקמה ב-2002, מנהלת כ-147 מיליארד דולר בשיתוף פעולה עם מנהלי נכסים אחרים, אך בדרך כלל אינה מנהלת קרנות בעצמה.

השקת הקרן מתרחשת בתקופה שבה קרנות הסל ממשיכות לצבור פופולריות ולהתקרב לקרנות נאמנות מבחינת נתח השוק. על פי נתוני מורנינגסטאר, במהלך התקופה שבין ינואר ליולי השנה, משקיעים משכו יותר מ-173 מיליארד דולר מקרנות נאמנות, אך השקיעו יותר מ-518 מיליארד דולר בקרנות סל.

הקרן החדשה תופעל ישירות על ידי Research Affiliates, שבדרך כלל נוהגת להעניק רישוי למדד למנהל מצד ג'. הקרן תגבה דמי ניהול של 0.09% בשנת הפעילות הראשונה, שיעלו ל-0.39% בשנים שלאחר מכן. "אנחנו רוצים לקבל את רוב ההכנסות", אמר ארנוט. "השקה עצמאית מאפשרת לנו לעשות את זה."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה