בעולם

הממשלה מזהירה: זה המשקה שגרם למותם של שישה אנשים לפחות

יותר מ-30 בני אדם נפגעו כתוצאה משתיית משקה אלכוהולי מזוהם בתאילנד. בהמשך התברר כי המשקה הכיל מתנול ואיזופרופנול, חומרים המשמשים לתעשייה ומפעלים כימיים. הרשויות במדינה קראו לציבור להימנע מצריכת משקאות חריפים לא חוקיים
מערכת ice | 
משקה רעיל (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
אירוע הרעלה חמור התרחש בתאילנד, כשלפחות שישה בני אדם מתו ועשרות נוספים אושפזו בעקבות צריכת משקה אלכוהולי מזוהם בשם "מונשיין". המשקה, הנמכר ברחובות בנגקוק, גרם לתסמינים חמורים כגון סחרחורות, קשיי נשימה והקאות, שנגרמו כתוצאה מהרעלה ממנה הוכח כי היא נגרמה על ידי מתנול ואיזופרופנול.
מתנול, הידוע גם כמתיל אלכוהול, הוא חומר רעיל המשמש בממיסים תעשייתיים ובאנטיפריז. צריכתו עלולה לגרום לנזקים חמורים לכבד ולעיניים, ואף למוות אם נצרך בכמויות גבוהות. איזופרופנול, הנמצא לעיתים קרובות בחומרי חיטוי, מסוכן גם הוא אם נבלע ויכול לגרום לבעיות נשימה ולקשיי התפקוד הכלייתי.
 
לפי הדיווחים, 15 מהנפגעים במצב קריטי ונזקקו למכונת הנשמה, 22 נדרשו לדיאליזה ואחרים סבלו מטשטוש ראייה. לפחות 34 אנשים בגילאי 22 עד 69 אושפזו. הרשויות בתאילנד פועלות להסרת משקאות מהסוג הזה מהשוק, והחשודים בייצור ובמכירת המשקאות החריפים נעצרו.
 

מפקד המשטרה המקומית ציין כי יוגשו כתבי אישום בגין גרימת מוות ברשלנות ועבירות נוספות על ייצור אלכוהול ללא רישוי. הרשויות קראו לציבור להימנע מצריכת משקאות חריפים לא חוקיים ולפנות מיד לרופא אם צרכו משקאות מהדוכנים שנחשפו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה