השוק

מהפכה בשוק האלכוהול בישראל: החברה הזו משתלטת על הענף

המהלך של א.ג.ת.ד, לרכוש חלק מזכויות היבוא וההפצה של מותגי אלכוהול מחברת כספי תמורת 10 מיליון שקל לאחר שהאחרונה נקלעה לחובות ענק, יוצרים טלטלה בענק
מערכת ice |  2
וויסקי (צילום shutterstock)
שוק האלכוהול הישראלי, המוערך בכ-3 מיליארד שקל בשנה, עובר טלטלה משמעותית. הרכישה האחרונה של א.ג.ת.ד, שרכשה חלק מזכויות היבוא וההפצה של מותגי אלכוהול מחברת כספי תמורת 10 מיליון שקל, היא רק קצה הקרחון של שינויים דרמטיים בענף. כספי, יבואנית ותיקה, נקלעה לקשיים וצברה חובות של 70 מיליון שקל, מה שהוביל למכירת נכסיה.
על פי הפרסום ב-YNET, המהלך של א.ג.ת.ד מרחיב משמעותית את פורטפוליו המותגים שלה, וכולל מותגים מובילים כמו יקב צובה, Romate האיטלקי, ומותגי תאגיד היין Zonin. יבגני טורגובצקי, מנכ"ל ובעלים של א.ג.ת.ד, רואה במהלך זה חלק מאסטרטגיית התרחבות רחבה יותר, הכוללת גם מעבר למתקנים חדשים בכפר-יונה.

אך השינוי המשמעותי ביותר בשוק מגיע מכיוון בלתי צפוי - משפחת פאליק המיליארדרית. המשפחה, המקורבת לראש הממשלה בנימין נתניהו ובעלת רשת חנויות דיוטי פרי בצפון אמריקה, נכנסה לשוק הישראלי בסערה. הם הקימו אתר אונליין בשם פאנקו והצליחו לרכוש זכויות הפצה של מותגי אלכוהול מובילים, כולל וודקה פינלנדיה וויסקי ג'ק דניאלס, מידי יבואנים ותיקים.
היתרון התחרותי של משפחת פאליק טמון בנגישות שלהם ל-250 חנויות דיוטי פרי ברחבי העולם, מה שמאפשר להם להציע לחברות האלכוהול הבינלאומיות נתח שוק גדול יותר. זה מציב אתגר משמעותי בפני היבואנים המקומיים הוותיקים, שנאלצים להתמודד עם מתחרה בעל משאבים ונגישות גלובלית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טלטלה? לא נסחפתם. (ל"ת)
    טיל 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    מכה לצרכנים בניית מונופול שיעלה מחירים כרצונו
    אזרח 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין חוק נגד מונופולים בארץ ככה שיוכלו להעלות מחיר פי שלוש מכל מקום בעולם.
    סגור