בעולם

4 שנים אחרי בנו: אביו של קובי בראיינט הלך לעולמו

ג'ו בראיינט, אביו של כוכב הכדורסל שנספה בתאונת מטוס ב-2020, הלך לעולמו בגיל 69 בסך הכל לאחר שחטף שבץ
מערכת ice | 
קובי בראיינט (צילום Keith Allison)
בעולם הכדורסל מתאבלים היום על לכתו של ג'ו "ג'לי בין" בראיינט, אביו של אגדת ה-NBA קובי בראיינט. ג'ו, שהיה בעצמו שחקן כדורסל מוערך ומאמן, נפטר בגיל 69 בעקבות שבץ קשה, כארבע שנים וחצי לאחר מותם הטרגי של בנו קובי ונכדתו ג'יאנה בתאונת מסוק.
מסע הכדורסל של ג'ו בראיינט היה מרתק ורב-גוני. הוא החל את דרכו באוניברסיטת לה סאל בפילדלפיה, שם הפך לכוכב מקומי. ב-1975, נבחר בסיבוב הראשון של דראפט ה-NBA על ידי גולדן סטייט ווריורס, אך מהר מאוד מצא את עצמו חוזר לעיר הולדתו, פילדלפיה, כשחקן של הסיקסרס.

קריירת ה-NBA של ג'ו כללה תחנות בפילדלפיה, סן דייגו ויוסטון, אך הוא לא הסתפק בזירה האמריקאית. בראיינט האב חצה את האוקיינוס והפך לכוכב באירופה, כששיחק באיטליה ובצרפת. דווקא שם, הרחק מאור הזרקורים של ה-NBA, החלה להתעצב דמותו של בנו קובי כשחקן כדורסל.
סיפורו של ג'ו בראיינט מדגים את הקשר המיוחד בין אב לבן בעולם הספורט. הוא לא רק העביר את אהבת המשחק לקובי, אלא גם סלל עבורו דרך ייחודית שהובילה אותו להפוך לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של הכדורסל. בעוד שקובי בראיינט זכור לרבים כ"מאמבה השחורה", ג'ו "ג'לי בין" בראיינט יזכר כמי שנטע את הזרעים הראשונים של גדולה זו. סיפורו מזכיר לנו שמאחורי כל אגדת ספורט, יש לעתים קרובות הורה שהאמין, תמך ופילס את הדרך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה