עסקי ספורט

ג'ורדן לפני בראיינט ומראדונה: יותר מ-10 מיליון דולר לחולצה

שחקן הכדורסל הגדול בהיסטוריה ממשיך לשבור שיאים גם יותר מ-20 שנה אחרי שפרש: חולצת המשחק של מייקל ג'ורדן מסדרת הגמר והאליפות האחרונה שלו נמכרה בסכום שיא של כ-10.1 מיליון דולרים בארה"ב. מדובר בחולצה שלבש ג'ורדן במשחק הראשון בסדרת הגמר מול יוטה ב-1998
מערכת ice | 
מייקל ג'ורדן (צילום מסך מתוך הסדרה "הריקוד" האחרון")
שחקן הכדורסל המקצועי הטוב והמפורסם שראה העולם מעולם שבר עוד שיא, והפעם מדובר במחיר הגבוה ביותר ששולם עבור פריט אספנות ספורטיבי בדמות חולצה שלבש ספורטאי במהלך משחק.
בית המכירות סות'ביס פרסם בטוויטר את דבר סכום השיא של 10.091 מיליון דולר בדיוק ששולמו עבור חולצת הכדורסל של שיקגו בולס, שאותה לבש מייקל ג'ורדן לגמר ה-NBA של 1998 מול קבוצת יוטה ג'אז.
לפי פוקס ביזנס, הסכום שניפץ את תקרת ה-10 מיליון דולרים מיליון דולר קבעו שברו את השיא הקודם לחולצה שנלבשה על ידי שחקן במהלך משחק והפכה למזכרת ספורטיבית: השיא הקודם שנקבע לחולצת NBA שנלבשה במשחק שולם עבור חולצה בבעלותו של הסמול פורוורד והשוטינג גארד המנוח של לוס אנג'לס לייקרס, קובי בראיינט. החולצה של Black Mamba נמכרה ב-3.69 מיליון דולר במכירה פומבית בשנה שעברה במאי. בראיינט לבש את החולצה המפורסמת במהלך שנת הרוקי שלו, מ-1996 עד 1997.
 
והשיא הקודם ששולם במכירה פומבית על חולצה שנלבשה במשחק בכל ספורט שהוא היה שייך לספורטאי אלוהי אחר - חולצת משחק "יד האלוהים" של דייגו ארמנדו מראדונה, שנמכר במכירה פומבית תמורת 9.28 מיליון דולר. מראדונה לבש את הפריט היקר במונדיאל 1986.
עם זאת, החולצה המנצחת של ג'ורדן עדיין לא תופסת את המקום הראשון עבור פריט אספנות הספורט שעליו שולם הסכום הכולל הגבוה ביותר במכירה פומבית: התואר הזה שייך לפי הדיווחים לקלף של כוכב הבייסבול האגדי מיקי מנטל מ-1952, שנמכר ב-12.6 מיליון דולר בחודש שעבר. הקלף הזה שבר את שיא כל הזמנים עבור מוצר מזכרת ואספנות שנמכר בתחום הספורט.
פריט אספנות אחר של ג'ורדן שהחזיק בעבר בשיא של הפריט בתשלום הגבוה ביותר במכירה פומבית של סותביס היה קלף שחקן שלו שנמכר ב-2.7 מיליון דולר באוקטובר 2021.
"בשבועות שחלפו מאז הכרזנו על המכירה הפומבית, הייתה התרגשות ניכרת, לא רק מצד אוהדי ספורט, אלא גם מאספנים ששואפים להחזיק פיסת היסטוריה מופלאה", אמר ברהם וכטר, ראש תחום בגדי הרחוב ופריטי האספנות המודרניים של סותביס, לפוקס ביזנס. "התוצאה שוברת השיאים", המשיך וכטר, "מגבשת את מייקל ג'ורדן כ-GOAT הבלתי מעורער, ומוכיחה ששמו ומורשתו שאין דומה לה רלוונטיות בדיוק כמו לפני כמעט 25 שנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה