בעולם

נקמה קרה? כץ דחה את ההצעה לביקור - מצד שר החוץ של המדינה העוינת

שר החוץ ישראל כץ דחה באופן רשמי את בקשתו של שר החוץ הנורבגי, אספן בארת איידה, לבקר בישראל. הערכה: הסיבה לכך היא שורת צעדים עוינים של המדינה כלפי ישראל מאז ה-7 באוקטובר, לרבות סירוב לגנות את חמאס או להכיר בו כארגון טרור. נורבגיה גם תמכה בתביעה נגד ישראל בהאג
מערכת ice |  1
פרו פלסטינים (צילום shutterstock)
שר החוץ ישראל כץ דחה באופן רשמי את בקשתו של שר החוץ הנורבגי, אספן בארת איידה, לבקר בישראל. על רקע הדיונים בבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, נורבגיה מפגינה עוינות מופגנת כלפי ישראל מה-7 באוקטובר. כבר בוועידת נאט"ו בשבוע שעבר נרשם חיזור מצד נורבגיה, כשניסה השר לאתר את כץ בקבלת הפנים.
על פי הדיווח בישראל היום, השגריר הישראלי בנורבגיה טרם הוחזר מאז נקרא להתייעצויות בעקבות ההכרה במדינה פלסטינית ובעקבות הרטוריקה הקיצונית נגד ישראל. נורבגיה גם סירבה לחתום על גינוי לארגון הטרור חמאס שרצח, אנס ושרף ילדים, נשים ומבוגרים בעוטף עזה ב-7 באוקטובר.
נורבגיה גם תמכה בתביעה נגד ישראל בהאג, ובהמשך ישיר לכך מסרבת להכיר בחמאס כארגון טרור. לאחר שבית הדין הבין לאומי בהאג הודיע על הוצאת צווי מעצר נגד בנימין נתניהו ויואב גלנט החל דיון לגבי קבלת הצו במדינות השונות ועצירתם עם כניסתם לטריטוריה הזרה.  נורבגיה הייתה המדינה האירופאית הראשונה להודיע כי תכבד את צווי המעצר שהוצאו בבית הדין הבין לאומי בהאג כנגד ראש הממשלה ושר הביטחון. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כץ אנחנו אוהבים אותך ,זו הדרך .ושהשמאל ישרף (ל"ת)
    רחל 07/2024/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור