בעולם

שר החוץ: ישראל תנתק את הקשר בין נציגות ספרד לבין הפלסטינים

בעקבות הכרתה של מדריד במדינה פלסטינית והקריאה החריגה של סגנית ראש ממשלת ספרד, "לשחרר את פלסטין מהנהר עד לים", הכריז השר ישראל כץ על צעדים מיידים. בנוסף, על הקונסוליה בירושלים יחול איסור לתת שירות לפלסטינים מיהודה ושומרון. את הציוץ בנושא פרסם גם בשפה הספרדית
מערכת ice |  1
ישראל כ"ץ (צילום פייסבוק/ ישראל כץ)
שר החוץ ישראל כץ הודיעה הבוקר (שישי) כי החליט לנתק קשר בין הנציגות הספרדית בישראל לבין הפלסטינים ולאסור על הקונסוליה הספרדית בירושלים לתת שירות לפלסטינים מיהודה ושומרון. זאת, בעקבות הכרתה של מדריד במדינה פלסטינית והקריאה של סגנית ראש ממשלת ספרד יולנדה דיאס "לשחרר את פלסטין מהנהר עד לים". 
בציוץ שהעלה לחשבון ה-X (טוויטר לשעבר), כתב שר החוץ "החלטתי לנתק את הקשר בין נציגות ספרד בישראל לבין הפלסטינים ולאסור על הקונסוליה הספרדית בירושלים לתת שירות לפלסטינים מיו"ש". על דבריה של סגנית ראש הממשלה, אמר כץ: "אם הבורה מלאת השנאה הזאת רוצה להבין מה באמת האסלאם הרדיקלי רוצה, שתלך ללמוד על 700 שנות שלטון אסלאמי באל אנדלוס - ספרד של היום".
 
לדברי דיאז, ספרד חייבת ללחוץ על האיחוד האירופי לבטל את כל ההסכמים עם ישראל, שמבצעת לטענתה "פשעי מלחמה" ו"רצח עם" ברצועת עזה. היא הוסיפה כי על האיחוד האירופי לתמוך בתביעות שהוגשו נגד ישראל בהאג. שר החוץ של האיחוד האירופי, ז'וזפ בורל, אמר הבוקר כי הכרה במדינה פלסטינית "אינה מתנה לחמאס". את הציוץ של כץ הוא פרסם גם בשפה הספרדית. 
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צעד מעשי וחכם. (ל"ת)
    דינה 05/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור