בעולם

נורבגיה הודיעה: אם גלנט ונתניהו ינחתו בשטחנו - יעצרו

זוהי המדינה האירופאית הראשונה להודיע כי תכבד את צווי המעצר שהוצאו כנגד ראש הממשלה ושר הביטחון. צו דומה הוצא כנגד יחיא סינוואר. מדינות נוספות החתומות על אמנת רומא, ביניהן ארצות הברית, ממשיכות להתנגד להחלטת בין הדין הבין לאומי
מערכת ice |  1
האג (צילום shutterstock)
נורבגיה היא המדינה האירופאית הראשונה להודיע כי תכבד את צווי המעצר שהוצאו בבית הדין הבין לאומי בהאג כנגד ראש הממשלה ושר הביטחון. לאחר שבית הדין הבין לאומי בהאג הודיע על הוצאת צווי מעצר נגד בינימין נתניהו ויואב גלנט החל דיון בין לאומי לגבי קבלת הצו במדינות השונות ועצירתם עם כניסתם לטריטוריה הזרה. נכון לרגע זה, המדינה האירופאית היחידה שהכריזה שתכבד את צו המעצר היא נורבגיה, בעוד ארצות הברית מתנגדת באופן מוצהר לצווים. 
אתמול (שני) פורסם כי שר החוץ של המדינה הסקנדינבית על ההחלטה הדרמטית. לדבריו, צו המעצר מחייו את כל המדינות החתומות על אמנת רומא, ועל כן אין למדינתו ברירה אלא לציית לו ולעצור את נתניהו וגלנט במידה ויכנסו לנורבגיה. למרות זאת, נורבגיה נחשבת מדינה שאינה נמצאת בקשרים טובים עם ישראל, ולכן לא מתוכננים ביקורים קרובים של ראש הממשלה ושר הביטחון בשטחה.
הצו הוצא כנגד נתניהו, גלנט וסינוואר. נתניהו הגיב באופן פומבי על הצהרת התובע על בקשת צווי המעצר ואמר כי מדובר בהחלטה מגוחכת ושערורייתית. בראיון לרשת CNN קרא לצו "ניסיון חיסול" נגדו ונגד ישראל. ראש הממשלה הכחיש כי ישראל משתמשת בהרעבה בתור אסטרטגיית לחימה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לעצור מנהלית מיד את שגריר נורווגיה
    POP 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולסגור את שגרירות נרווגיה ולהכריז עליה מדינת טרור ..
    סגור