בעולם

היסטוריה בבריטניה: לראשונה אישה תכהן בתפקיד שרת האוצר

לאחר ניצחון מפלגת הלייבור בבחירות לבריטניה וחזרת השמאל לשלטון, אירוע היסטורי נרשם בפרלמנט הבריטי כאשר רייצ'ל ריבס, חברת המפלגה הפכה לאישה הראשונה שעומדת בראש משרד האוצר. ריבס: "מודעת לגודל האתגר שאני עשויה לקבל"
מערכת ice | 
בריטניה (צילום vecteezy)
בבחירות שנערכו השבוע בבריטניה מי שניצחה היא מפלגת הלייבור הממוקמת בצד שמאל של המפה הפוליטית וזו חוזרת אחרי 14 שנה לשלוט במדינה. זמן קצר לאחר מכן, התרחש אירוע היסטורי בבריטניה כאשר אישה מונתה לראשונה לתפקיד שרת האוצר.
שרת האוצר החדשה של בריטניה היא רייצ'ל ריבס, חברת מפלגת הלייבור שנכנסה לתפקיד ביום שישי האחרון. ריבס, תהיה אחראית על אחד מארבעת המשרדים החשובים ביותר בממשלה הבריטית ובמסגרת הקדנציה שלה, תנסה להוציא את בריטניה מקיפאון הכלכלי בו הוא נתונה כבר למעלה מעשור.
מבין האתגרים שעובדים בפניה הם הגברת הצמיחה בפריון העבודה במדינה ושיפור השירותים הממשלתיים של בריטניה שחוו האטה קשה בתקופה האחרונה. בציוץ שפרסמה בחשבונה ב-X (טוויטר לשעבר) היא כתבה: "זהו כבוד גדול עבורי להתמנות לתפקיד שרת האוצר. צמיחה כלכלית היא אחת מהמשימות של מפלגת הלייבור וכעת זו הפכה למשימה לאומית. קדימה בואו נצא לדרך!".
 
ריבס, מכהנת כחברה בבית הנבחרים כבר 14 שנים ובשנים האחרונות היא מרבה להזכיר את הניסיון שלה ככלכלנית במסגרת שש השנים בהם עבדה בבנק המרכזי בבריטניה. בריאיון שנערך איתה ביום שישי ל-BBC היא הוסיפה על כך ואמרה: "אני מודעת לגודל האתגר שאני עשויה לקבל בירושה. אין שם כמות עצומה של כסף".
ריבס גם הדגישה שנכון לעכשיו, המטרות העיקריות שלה בתור שרת האוצר הינה להביא את הכלכלה המקומית ליציבות לאחר תקופה לא פשוטה, לעודד צמיחה כלכלית ולפעול להורדת המיסים למען תושבי הממלכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה