השוק

שוק המט"ח: הבחירות בבריטניה טרפו את הקלפים? זה מה שקרה לפאונד

לאחר ניצחונה המכריע של מפלגת הלייבור ועלייתו של קיר סטארמר, ניכרת יציבות בשער הלירה שטרלינג שרושמת נתון של 1.28 דולר. לאחרונה האינפלציה בממלכה חזרה ליעד הממשלתי של 2%. היום בארצות הברית: דו"ח התעסוקה לחודש יוני
מערכת ice | 
לירה שטרלינג (ארכיון) (צילום אוליבייה פיטוסי/פלאש 90)
שער הליש"ט הבריטית רשם יציבות הבוקר (שישי) לאחר ניצחון מכריע של הלייבור בבחירות הכלליות והכרזתם של איגודי העובדים "לתקן ולבנות מחדש את בריטניה". השווקים תמחרו באופן נרחב את ניצחון הלייבור ואת המסר המרכזי של קיר סטארמר להחזיר את היציבות, להניע צמיחה כלכלית ולנקוט בגישה פיסקלית אחראית.
הליש"ט עלה מעט מול הדולר והאירו ונרשם נתון של 1.28 דולר ו-1.18 אירו. הליש"ט היא המטבע העיקרי בעל הביצועים החזקים ביותר מול הדולר. ניצחון הלייבור בבחירות מגיע על רקע שיפור בכלכלה. האינפלציה חזרה ליעד הממשלתי של 2%, לאחר תקופה ממושכת של עליות מחירים ושיעור שיא של 11.1% באוקטובר 2022. הרמה הגבוהה ביותר מזה 41 שנים.
 
בארצות הברית, השווקים גם מתמחרים שתי הורדות ריבית פוטנציאליות השנה, אם כי הפד חזה בחודש שעבר הורדת ריבית אחת בלבד לשנת 2024. במדינה, בה לא התנהל המסחר אתמול בשל יום העצמאות האמריקני, יפורסם היום דו"ח התעסוקה לחודש יוני. האנליסטים צופים תוספת של 192 אלף משרות, לעומת 272 אלף בחודש הקודם, ושיעור אבטלה של 4% ללא שינוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה