בעולם

בשורה רעה לעובדים: היכן שבוע העבודה עומד להתארך?

ממשלת יוון הודיעה כי היא תאפשר לעובדים בחברות פרטיות להאריך את שבוע העבודה שלהם ב-8 שעות, כך שהוא יעמוד בסך הכל על 48 שעות עבודה. לטענתה, הדבר יסייע לעובדים שאינם מקבלים תשלום ראוי עבור שעות נוספות, אך באופוזיציה תקפו בטענה שהדבר מנוגד למגמה העולמית
מערכת ice |  1
הייטק (צילום freepik)
אם אתם שוקלים רילוקיישן, אולי כדאי לכם להוציא את יוון מרשימת היעדים הפוטנציאליים. מדינת האיים הקרובה אשר בשנים האחרונות מנסה להתמודד עם השלכות משבר החוב שפקד אותה לפני כמעט שני עשורים, הודיעה רפורמה נרחבת בחוקי העבודה במדינה, במסגרתה שבוע העבודה עומד להתארך עבור המגזר הפרטי. אז על מה מדובר בדיוק, ומה הסיבה להחלטה הדרמטית?
כיום, שבוע העבודה ביוון עומד על 40 שעות עבודה. עם זאת, הממשלה תאפשר לעובדי חברות פרטיות לעבוד עוד שעתיים נוספות בכל יום, או לשם שינוי להוסיף יום עבודה נוסף, כך ששבוע העבודה שלהם יתארך ל-48 שעות. חשוב לציין כי לא מדובר בעובדים בענף המזון, התיירות או בענף הציבורי.
יש לציין כי במרבית העולם המערבי מתנהל דווקא תהליך הפוך, בו שבוע העבודה פוחת לארבעה ימים בשבוע. לפי נתוני ה-OECD, יוון נחשבת בין כה וכה אחת המדינות בה התושבים עובדים את מספר השעות הרב ביותר. הדבר הוביל את חברי האופוזיציה לתקוף את החלטת הממשלה, שטענה כי הצעד נועד לעזור לעובדים שלא מקבלים תשלום הולם עבור שעות נוספות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה יופי יעבדו 40 שעות בשבוע (ל"ת)
    יעקב כהן 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור