בעולם

ביידן: "הצלנו את ישראל מאיראן"; טראמפ: "הפכת לפלסטיני רע"

העימות הטלוויזיוני הראשון בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית הסתיים. השניים, שנמנעו מללחוץ יד ביניהם, תקפו זה את זה בחריפות: "לוזר", "בכיין", "אסון".  טראמפ: "חמאס לעולם לא היה פולש לישראל אם הייתי נשיא, כי איראן הייתה מרוששת בתקופתי. לא היה להם כסף". ביידן: "אנחנו מספקים לישראל את כל הנשק שהם צריכים"
מערכת ice | 
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, freepik)
לפנות בוקר (בין חמישי לשישי) התרחש העימות הטלוויזיוני הראשון בין שני המועמדים לנשיאות הכלכלה החזקה בעולם. הקרב החוזר ביניהם על הנשיאות יתקיים ב-5 בנובמבר, והעימות בין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לנשיא המכהן ג'ו ביידן - רשם לא מעט רגעים אייקונים וגם התייחסויות לישראל. העימות לפנות בוקר נערך באטלנטה, ג'ורג'יה, בחסות רשת CNN, ונמשך כ-100 דקות.
ביידן כינה את טראמפ "לוזר" ו"בכיין", וטראמפ כינה את יריבו "אסון". השניים נמנעו מללחוץ ידיים כשעלו לבמה. טראמפ תקף את ביידן במילים חריפות על כך שבזמן כהונתו התאפשרה מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר על ישראל, ואף כינה אותו "פלסטיני רע". טראמפ לא אמר מפורשות אם יתמוך בהקמת מדינה פלסטינית או יתנגד לה.
 
על פי הדיווח ב-ynet, בתחילת העימות נשאל ביידן על העלייה ביוקר המחיה בתקופת כהונתו, ואחרי שהשיב כי טראמפ הוריש לו כלכלה במצב רעוע שאותה היה עליו לאושש ממגפת הקורונה, טען טראמפ כי בתקופתו דווקא "הייתה לנו הכלכלה הטובה ביותר בהיסטוריה, מעולם מצבנו לא היה טוב יותר". ביידן השיב לו בתמיהה: "הכלכלה הטובה בעולם? הוא היחיד שחושב כך".
את העיסוק במלחמת רוסיה אוקראינה ניצל טראמפ גם כדי לדבר על מתקפת הטרור של 7 באוקטובר והמלחמה בעזה: "חמאס לעולם לא היה פולש לישראל אם הייתי נשיא, כי איראן הייתה מרוששת בתקופתי. לא היה להם כסף. תחתיו כל העולם מתפוצץ". באשר למלחמה בין ישראל לחמאס נשאל ביידן: "הצגת הצעה לסיום העימות, אבל לפי שעה חמאס לא קיבל את העסקה, וישראל ממשיכה במלחמה נגד חמאס. מה תעשה אם כך?".
 
ביידן ענה: "כולם במועצת הביטחון, ב-G7 וגם נתניהו עצמו תמכו בעסקה. היחיד שרוצה שהמלחמה תימשך הוא חמאס. אנחנו עדיין עושים מאמצים גדולים כדי לגרום להם לקבל את העסקה". על הסיוע לישראל אמר: "אנחנו מספקים לישראל את כל הנשק שהם צריכים וכשהם צריכים את זה". ביידן הדגיש כי הוא זה שפעל להגן על ישראל מפני מתקפת הטילים האיראנית לפני כחודשיים ואמר: "הצלנו את ישראל כשאיראן תקפה".
ביידן ציין שישראל הצליחה להחליש מאוד את חמאס, ושיש לחסל את ארגון הטרור, "אבל צריך להיות זהירים מאוד בריכוזי אוכלוסין". לשמע הדברים האלה אמר טראמפ לביידן: "אתה צריך לתת לישראל לסיים את העבודה. הפכת לפלסטיני רע וחלש". לצד זה הודה ביידן כי ארה"ב מעכבת את משלוח הפצצות הכבדות לישראל, מחשש שיגרמו להרוגים רבים ולנזק רב אם ייעשה בהן שימוש באזורים מאוכלסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה