השוק

יורש העצר הסעודי ממשיך להפתיע: כמה כסף השקיע בפרויקט הענק?

מוחמד בן סלמאן, ראש ממשלת ערב הסעודית, חשף את תוכנית ייצור האנרגיה ממימן, אשר צפויה לספק חשמל לעיר העתידנית ניאום. מטרת מיזם האנרגיה הירוקה הינה לייצר 4 מיליון טון של מימן טהור מדי שנה עד 2030. שווי הפרויקט מסתכם ב-8.4 מיליארד דולר

מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן (צילום shutterstock, freepik)
מוחמד בן סלמאן, הנסיך סעודי, יורש העצר וראש ממשלת ערב הסעודית, הציג לאחרונה את תוכנית ייצור האנרגיה ממימן, אשר צפויה לספק חשמל לעיר ניאום. על פי סוכנות הידיעות בלומברג, שווי הפרויקט הינו 8.4 מיליארד דולר ואילו שווי ההקמה הכולל של העיר העתידינית מוערך ב-1.5 טריליון דולר. 
תוכנית האנרגיה הירוקה של בן סלמאן עשויה לתרום כלכלית לערב הסעודית, נוכח העובדה כי מטרת המיזם הינה הפיכת העיר ניאום ליעד תיירותי ונדל"ני מבוקש. אותו מיזם מיוחד שעליו עומל רבות הנסיך הסעודי וראש ממשלת ערב הסעודית, בן סלמאן, צפויה להסתיים עד סוף שנת 2026. 
מטרת תוכנית האנרגיה הירוקה הינה לייצר 4 מיליון טון של מימן טהור מדי שנה עד 2030. לאחר שיוקם, מתקן המימן צפוי לייצר 600 טון של מימן נטול פחמן בכל יום. כך, שואף בן סלמאן להפוך את ניאום לעיר עתידנית ומבוקשת הן בקרב תיירים והן בקרב משקיעים בתחום הנדל"ן. 
כזכור, במהלך חודש מאי דווח כי היקף העבודות על פרויקט הענק של בן סלמאן המכונה "The Line", צומצם במהלך החודשים האחרונים כתוצאה מעלויות גבוהות למדי. כידוע, בשנת 2021 ראש ממשלת ערב הסעודית הכריז על אותו פרויקט, מדובר בגורדי שחקים שייבנו בעיר ניאום הממוקמת במערב המדינה. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה