בעולם

דרמה בממלכה: ראש הממשלה הודיע על הקדמת הבחירות

סונאק הודיע כי הבחירות שהיו אמורות להתקיים בינואר 2025 יוקדמו ליולי הקרוב. סונאק עושה את המהלך הזה בעקבות הירידה באינפלציה בכלכלה הבריטית
מערכת ice | 
רישי סונאק, רה"מ בריטניה (צילום freepik, shutterstock)
ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, הכריז הערב (רביעי) על הקדמת הבחירות בממלכה המאוחדת ל-4 ביולי. הבחירות בבריטניה מתקיימות כל 4 שנים והיו צריכות להתקיים בינואר 2025. הסיבה להקדמת הבחירות קשורה לירידה בשיעור האינפלציה, סונאק מעוניין למנף את נתון זה לטובת הקמפיין שלו.
סיבה נוספת קשורה לסקרים שהחלו להתפרסם לאחרונה בממלכה שמנבאים לסונאק ולמפלגה שלו שנמצאת בשלטון כבר 14 שנים, המפלגה השמרנית, תבוסה למפלגת הלייבור.
התוצר המקומי בבריטניה עלה בחודש האחרון ב-0.6% ועלו על הציפיות, נתון זה כאמור מצטרף לירידה באינפלציה. כלכלנים בכירים בממלכה העריכו כי תהיה צמיחה של 0.4%. שני הנתונים הללו מהווים נקודת זינוק מעולה לבחירות הקרובות לסונאק.
סונאק מונה לראשות הממשלה לאחר שחבר מפלגתו וראש הממשלה לשעבר, בוריס ג'ונסון, פרש מהתפקיד. מוקדם יותר השנה דווח שסונאק שילם מיסים בסכום כולל של יותר מ-508 אלף פאונד על הכנסות של יותר מ-2.2 מיליון פאונד. בנוסף לסכום זה, סונאק שילם מס בסכום כולל של כ-359 אלף פאונד על רווחי הון של 1.8 מיליון פאונד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה