בעולם

חשד לפיגוע במצרים: איש עסקים ישראלי נרצח באלכסנדריה

איש עסקים יהודי המחזיק באזרחות ישראלית, רוסית וקנדית, נורה בידי אלמונים בעיר הנמל הממוקמת בצפון המדינה. הערכה: הרקע למעשה - לאומני. בירושלים בודקים את הפרטים, וזהותו טרם פורסמה לציבור
מערכת ice | 
אלכסנדריה (צילום מלאני פידלר/פלאש 90)
איש עסקים יהודי נרצח באלכסנדריה שבמצרים. על פי דיווח של כלי תקשורת בקהיר, איש העסקים מחזיק באזרחות רוסית, ישראלית וקנדית, והוא נרצח הבוקר (שלישי) בידי אלמונים בעיר הנמל הממוקמת בצפון המדינה. במשרד החוץ הישראלי הודיעו כי הם מטפלים באירוע, והם בודקים בשעה זו את הפרטים. 
בתחילה לא היה ברור אם מדובר בישראלי או ביהודי בלבד, אולם בהמשך פורסם בכלי התקשורת המקומיים כי באמתחתו אזרחות ישראלית. עדיין לא ברור על איזה רקע איש העסקים נרצח, אף שבשעות האחרונות הולך ומתחזק החשד שהרקע להירצחו הוא ככל הנראה לאומני. 
  
באירוע נוסף שהתרחש במהלך חודש אוקטובר 2023, נרצחו שני ישראלים ליד אתר עמוד הניצחון הרומי באלכסנדריה. באותו פיגוע שוטר מצרי ירה לעבר קבוצת מטיילים מישראל, הרג שניים מהם במקום ופצע אחד, יחד עם המדריך המצרי המקומי שליווה אותם. השוטר שירה לעבר הישראלים היה חלק מצוות האבטחה המקומי. 
בינואר 2019 אמר הנשיא א-סיסי למשלחת יהודים שבאה לארמונו כי הוא מעוניין בחידוש הקהילה היהודית בארצו. הוא הבהיר כי הממשלה בראשותו מוכנה לבנות בתי כנסת ומוסדות קהילתיים. הנשיא הצהיר באותו מפגש על כוונתו לממן את שיקום בתי הקברות היהודיים. נכון לשנה שעברה, נותרו בקהילה היהודית של מצרים שלושה איש בלבד. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה