בעולם

אילון מאסק בניסיון שלישי: ספייס X שיגרה את ספינת החלל הענקית

לאחר שנכשל בניסיון הראשון שלו, מאסק לא וויתר ושיגר שוב ונכשל גם בניסיון השני. הפעם החברה של מנכ''ל טסלה שיגרה את החללית ואישרה התקדמות גדולה: הניסוי היה מוצלח מקודמיו כשהחללית הגיע לגובה של 230 ק''מ

מערכת ice |  1
אילון מאסק וספייסX (צילום shutterstock)
חברת ספייס X, שיגרה בהצלחה היום (חמישי), בפעם השלישית את החללית הענקית לטיסת המבחן שלה. החללית הלא מיואשת הצליחה להגיע ב-50 הדקות הראשונות שלה באוויר לגובה של כ-230 ק''מ מעל פני כדור הארץ, כשבחלק גדול מהניסוי היה עוד ניתן לראות את השידור החי מהספינה המדוברת.
מטרתה של החללית היא להביא בעתיד את בני האדם לירח ולמאדים. על פי ווינט, בזמן שהחללית נכנסה לאטמוספרה הקשר עמה אבד כשהייתה בגובה של כ-65 ק''מ, למרות ניסיונות מרובים להחזיר את הקשר, חלקים ממנה התרסקו ככל הנראה באוקיינוס.
מנכ''ל ספייס איי אל, ד''ר עידו ענתבי מסר על הניסיון השלישי: "המשגר אמור לתת מענה להובלת מטענים גדולים בכמויות גדולות לחלל, הוא חלק מאוד משמעותי בתוכניות החלל העתידיות, גם כשמדובר על משימות ירח וגם על משימות במאדים".
 
כזכור, ב-2023 החללית שוגרה בניסיון ראשון והושמדה בפיצוץ, בעקבות כך החברה נדרשה לבצע יותר מאלף תיקונים למערכת. אולם, כמה חודשים לאחר מכן כבר בנובמבר החברה הטיסה את החללית בניסיון שני, כשגם ניסיון זה הסתיים בפיצוץ באוויר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העיקר שכל השנים שיקרו לנו
    יאנה 03/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכבר ב 1969 טסו לירח.
    סגור