רכילות עסקית

מנכ"ל גולדמן זאקס מתכנן טלטלה רצינית בתוך הארגון

מנכ"ל הבנק, דיוויד סולומון, מתכנן לאחד את שתי החטיבות המרוויחות ביותר של המוסד הפיננסי ולהציב היררכיה שנויה במחלקות
מערכת ice | 
גולדמן זאקס (צילום ויקיפדיה)
הבוס של גולדמן זאקס, דיוויד סולומון, מתכנן שינוי מסיבי בענקית הוול סטריט, שיאחד את עסקי המפתח שלה לכמה יחידות ותציב את בנקאות ההשקעות והמסחר של החברה תחת קורת גג אחת. השינוי הוא מאמץ הארגון מחדש השלישי, שמנכ"ל סולומון עשה בארבע השנים האחרונות - גורם לכמה מקורבים להעלות השערות שסולומון שואף להציב בנקאים בתפקידי מנהיגות מעל הסוחרים.
לגיון הסוחרים של גולדמן - שמציינים שגולדמן היה היסטורית "חנות מסחר" - חוששים שהדבר עלול לפגוע בסיכויים שלהם לעלות בסולם הדרגות ושבנקאים יועדפו על פניהם. "סוג כזה של ארגון מחדש לא אמור להתרחש במהירות כזאת", אמר מקור המקורב לגולדמן. "אבל נראה שדיוויד סולומון מיישם משהו שמגבש את החזון שלו... זה סימן שהוא לא רואה את עצמו הולך לשום מקום".
הארגון החדש גם מעלה שאלות רגולטוריות, לגבי מי תהיה גישה למידע מהותי שאינו ציבורי, שנאסף על ידי בנקאים במהלך ביצוע העסקאות, מוסיף מקור. דאגה נוספת היא, שהצבת כל מובילי ההכנסות של גולדמן תחת קורת גג אחת תגרום לכך שהעסקים האחרים הם יתומים. "תמיד היה נרטיב שגולדמן מסתמך יתר על המידה על הכנסות מבנקאות ומסחר... הכנסת שני העסקים לחטיבה אחת לא עוזר למצב", אמר מקורב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה