רכילות עסקית

יזם הנדל"ן ומנכ"ל חברת וילאר הלך לעולמו בגיל 71

יזם הנדל"ן הישראלי ומנכ"ל חברת וילאר הלך לעולמו בסוף השבוע האחרון בגיל 71. הוא הותיר אחריו אישה, ילדים וגם את השליטה העיקרית בחברת הנדל"ן שנמצאה בבעלותו מסוף שנות ה-80

מערכת ice | 
וילאר אינטרנשיונל בע"מ (צילום shutterstock)
בסוף השבוע האחרון הלך לעולמו שלמה טיסר, מנכ"ל ובעל השליטה העיקרי בחברת וילאר. טיסר, בן 71 במותו, היה יזם נדל"ן אך שמו לא היה כה מוכר לציבור הישראלי ועל פי דיווחים לאתר The Marker הדבר היה תודות לעובדה שהיה הוא איש צנוע, כפי שניכר גם מהדרך בה גדל.
טיסר התחנך במושב שבי ציון ובבגרותו כבר עסק בנדל"ן אלא שעיסוק זה היה בעיקרו סביב בניית לולים ורפתות בקיבוצים. את הצעד המשמעותי והאמתי בתחום עשה בשנת 1989, כשרכש את חברת וילאר, אשר הוקמה באמצע שנות ה-70. שנים ספורות לאחר שרכש את החברה היא הונפקה ומאותה עת טיסר שימש כמנכ"ל. 
לאורך כל שנות פעילותו בחברה הוא היה המחזיק הבלעדי בה, כאשר אחוז האחזקה שלו ירד אך ורק ב-9% ובעת מותו החזיק 75% ממנה. המחזיקים הנוספים בחברה הן החברות אלטשולר שחם וכלל ביטוח, בהיקף של כ-20%. את מחצית השנה הנוכחית וילאר סיימה עם הכנסות של 135 מיליון שקל.
טיסר היה ידוע בהתנגדותו למינוף וכתוצאה מכך ההון העצמי של החברה מהווה מעל ל-70% מהמאזן שלה. גישתו העסקית של טיסר שיחקה תפקיד עיקרי בחברה גם בתחילת שנות ה-2000, לאחר שרכש נוחי דנקנר כ-20% ממניות החברה. שנים ספורות לאחר מכן טיסר הציע לרכוש ואף רכש בפועל את המניות הללו בחזרה, כנראה עקב הערה מצד דנקנר בנושא.
 
אשתו של טיסר וילדיו גם הם לוקחים חלק פעיל בחברה וטרם ידוע כיצד יחולק ההון של טיסר בין חברי המשפחה ומה תהיה חלוקת התפקידים החדשה. כמו כן, שמות גדולים היו מקושרים בעבר עם חברת הנדל"ן, ביניהם הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט ששימש כחבר דירקטוריון, כמו גם יוני קפלן, ואברהם בורג.
כיום החברה פועלת בשלושה תחומים מרכזיים והם השכרה והקמה של מבנים ודירות, לצד שירותי ארכיבאות. כמו כן, בשנים האחרונות החברה דרסה רגל באנרגיה ירוקה וכיום היא מקימה מערכות לייצור חשמל סולארי על גגות בניינים השייכים לה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה