רכילות עסקית

נדל"ן ועסקים עם חברות רוסיות: הבנים של ליברמן הולכים ומתעשרים

קובי ועמוס ליברמן, בניו של אביגדור ליברמן, בדרכם להפוך לאנשים עשירים מאד. התעשרותם מגיעה בעיקר מהעסקים שהם עושים עם חברות ביטחוניות ברוסיה וביניהם איירווריקס (Airvrix), העוסקת בציוד בטיחות למסלולי המראה של מטוסי קרב 

מערכת ice |  12
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
קובי ועמוס ליברמן, בניו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, רק בשנות ה–30 לחייהם ומחזיקים באוסף מכוניות יוקרה, נדל"ן רב ועוד. אחת החברות עימה עשו האחים עסקים היא  איירווריקס (Airvrix), העוסקת בציוד בטיחות למסלולי המראה של מטוסי קרב.
בנוסף, שמם של האחים נקשר עם חברות רייזון וסאיטו טק (קנדירו). רייזון מציעה סל נרחב של מוצרי סייבר, כולל כאלה המתחקים אחרי מיקומם של יעדים ואוספים עליהם מידע גלוי מהאינטרנט. 
בעבר, עמוס ליברמן הועסק בצ'יינה מוטורס, חברה העוסקת ביבוא כלי רכב חשמליים מסין, בשליטת הפעיל הפוליטי שנהפך לאיש עסקים מקושר, איציק קויפמן, שצמח מסניף הליכוד בירושלים. בעוד אחיו, קובי ליברמן מונה לדירקטור בחברה שבה השקיע המיליארדר מרטין שלאף, מקורבו של ליברמן שנחשד יחד עימו בשוחד במסגרת תיק חברות הקש שנסגר ב–2012.
לפי תחקיר "דה מרקר" קובי ליברמן ורעייתו, מאי זוזל, רכשו ב–2023 שתי דירות בפרויקט היוקרה פארק בבלי בתל אביב — דופלקס של 146 מ"ר ודירה נוספת של כ–97 מ"ר. לבני הזוג נדרשו משכנתאות של כ–3.5 מיליון שקל בלבד לשתי העסקות. 
עמוס ליברמן ורעייתו שרון בן הרוש ליברמן רכשו במקביל דופלקס דומה בן 147 מ"ר באותו פרויקט, ונטלו הלוואה בסך 2.7 מיליון שקל למימון העסקה, הנאמדת אף היא ב–9 מיליון שקל.
תגובתו של חבר הכנסת ליברמן: "הבוקר קיבלתי פנייה מכתב דה מרקר, גור מגידו, שמתפרנס מרדיפה והשמצות חוזרות ונשנות נגדי, נגד חבריי ונגד בני משפחתי. אני מוצא לנכון לענות לו בצורה פומבית, כי אין לי מה להסתיר. להפך, אני גאה בבני משפחתי ובמיוחד בילדיי. 
‏ 
‏הטענות שהכתב מעלה הינן מופרכות. מדובר בכתבה מגמתית, הממחזרת גם טענות שנטענו בעבר והופרכו , תוך כדי רדיפה אישית ופוליטית שלי ושל בני משפחתי. ‏בניי עמוס וקובי ליברמן, הם אנשי עסקים פרטיים ומוצלחים, ואני גאה בכך. חבל לי שיש אנשים שמנסים לפגוע בעסקיהם. בעוד קובי בני משרת במילואים כקצין מפרוץ המלחמה, יש מי שמנסים להשחיר אותו ואת עבודתו הקשה והלגיטימית, רק כי הוא בני. 
‏בנוסף, ביקרתי כמה פעמים בחברת אלביט, תמיד ביוזמתם ולפי בקשתם, ומעולם, לא אני ולא הם העלנו שום נושא הקשור בבניי. מובן שאין בביקורים הללו הפרה כלשהי של הסדר ניגוד העניינים עליו חתמתי.  
אני חוזר ואומר, קובי בני סיים לימודים אקדמאים בהצטיינות, היה חייל וקצין מצטיין ביחידה קרבית, ועד לרגע זה הוא נמצא במילואים. עמוס בני שירת בצה״ל, למרות שעקב מחלה לא פשוטה (אפילפסיה) יכול היה להשתחרר משירות, אך הוא עמד על כך, ושירת שירות מלא בלשכת הגיוס בירושלים. גם הוא סיים את לימודיו האקדמאיים בהצלחה. 
‏אגב, בתי מיכל, שמילדות הקפידה על שמירת מצוות ולמדה באולפנה לבנות דתיות בגוש עציון, שירתה גם היא שירות צבאי מלא כמש״קית נפגעים, הייתה חיילת מצטיינת ולאחרונה קיבלה תואר ד״ר מאוניברסיטת חיפה.       
‏מעבר לדברים הצהובים והנסיון להשחיר אותי ואת משפחתי, כל הפרסום הזה נועד לשרת את אותם משחירים מקצועיים העובדים תמורת שכר נאה בכדי להפוך את הכתבה הנ״ל לנשק כנגדי ברשתות החברתיות".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    הם הצליחו בזכות עצמם - ליברמן הרבה שנים באופוזיציה (ל"ת)
    רענן 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 9.
    ליברמן,יקיר השמאל הטהרני (ל"ת)
    איפכא 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    אם היו קוראים להם נתניהו הם היו בחקירה (ל"ת)
    חחחחח 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 7.
    נו בשביל מה הולכים לפוליטיקה? רק בגלל זה
    אזרח 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואם אתה שייך למחנה הנכון אתה יכול להיות גם פושע ולא יעשו לך כלום והבוחרים בך גם ישתקו
    סגור
  • 6.
    ביחד ננצח
    גל 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מציע לרשויות לפקוח עין .
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    כבוד לחרוצים
    ציון 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם הם עושים עסקים ומרוויחים שיבושם להם. עינינו לא צרות במצליחנים. עדיף מלשבת במיאמי ולצייץ.
    סגור
  • 4.
    חרם על ערוץ 12.
    יצק. 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תכתבו בגוגל יוסי כמיסה
    סגור
  • ערוץ 12 מצויין
    מישהי 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ערוץ 12 הערוץ שמביא אמת לפנים החמוצות של צופי ערוץ 14ההסויים.
    סגור
  • 3.
    ליברמן
    יעקב 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממש מישפחה לתיפארת כולם עשירים לו צדיקים
    סגור
  • 2.
    למי מוכרים??
    חנניה בית 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי קונה ציוד בטיחות רוסי למסלולי המראה של מטוסי קרב, זה חייב להיות אוייבים של ישראל!!??.
    סגור
  • 1.
    אחדות וחיזוק
    הרצל הציוני 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל תשומת הלב של ח"כ אביגדור ליברמן אמורה להיות, בימים קשים אלו, בחיזוק מדינת ישראל, בחיזוק ביטחונה וחוסנה הכלכלי, ובתמיכה בצה"ל וכוחות הביטחון ומעל לכל בחיזוק ובתמיכה באחדות העם ואנו מקווים שזה אכן עומד בראש סדר העדיפויות שלו. רק שנצליח.
    סגור
  • מה שחשוב לליברמן זה רק לא ביבי (ל"ת)
    דוברמן 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור