השוק

חברות הביטוח הגדולות נחשפות: זה השינוי ש-75% מהן יעשו עד 2025

מסקר שביצעה נובידאה בקרב מנהלים בכירים בארגוני ביטוח הפעילים בשמונה מדינות, עולה כי 75% מהם נערכים להטמיע בשנתיים הקרובות פלטפורמות ליבה חדשות לניהול פעילויות הביטוח שלהם
מערכת ice | 
חברות ביטוח (צילום ויקיפדיה)
נובידאה (Novidea), אשר פיתחה פלטפורמה מונחת נתונים (data-driven) מבוססת ענן לניהול סוכנויות ביטוח, ברוקרים, חברות ביטוח ו-MGAs/MGUs, חשפה היום (רביעי) כי 75% מארגוני הביטוח ברחבי העולם נערכים להטמיע בשנתיים הקרובות פלטפורמות ליבה חדשות לניהול פעילויות הביטוח שלהם. 
כך עולה מסקר שביצעה נובידאה בקרב מנהלים בכירים בארגוני ביטוח הפעילים בשמונה מדינות. הסקר החדש חושף את הקושי שעמו מתמודדים ארגוני הביטוח על רקע השימוש בטכנולוגיה מיושנת ומבוזרת שקשה לנהל אותה, לפרוס אותה בהיקף רחב ולמנף אותה כדי להתמודד עם הצרכים של הטרנספורמציה הדיגיטלית.
ארגון ביטוח ממוצע מנהל 6 מערכות טכנולוגיות שונות שהגיל הממוצע של כל אחת מהן הוא 5-15 שנים. יתרה מכך, קיים צורך מובהק בהדרכה איכותית ומתמשכת של עובדי הארגון בכדי להפיק את הערך המקסימלי מהמערכות הטכנולוגיות הללו, בייחוד כשהעובדים הללו עובדים מרחוק. 
על פי הערכות נובידאה, הסקר משקף בצורה מלאה גם את המגמות והתפיסות של ארגוני הביטוח בישראל הפועלים להחליף את המערכות הטכנולוגיות ההיסטוריות שלהם בשנים הקרובות, זאת על רקע התחרות הגוברת והצורך לשדרג את חוויות הלקוח. 
נתונים מרכזיים שנחשפו במחקר: 76% מארגוני הביטוח המעסיקים למעלה מ-5,000 עובדים, מפעילים בין 6 ל-10 מערכות טכנולוגיות שונות לניהול פעילויות הביטוח. 41% מסוכנויות הביטוח והברוקרים מפעילים פלטפורמות ניהול לקוחות ופוליסות שהותקנו לפני 5 עד 15 שנים. 
99% אחוז מארגוני הביטוח הגלובליים הצהירו שיש להם כבר תוכניות מוכנות לשנות את מערכות הליבה הטכנולוגיות שלהם - ונוסף על נתון מפתיע זה, 41% מהם מסרו שהשינוי יתרחש ב-12 החודשים הקרובים ו-34% נוספים מסרו שהשינוי ייושם עד סוף שנת 2025. 
בשוק הביטוח האמריקאי, עתיר הרגולציה, פחות מ-25% ארגוני הביטוח סבורים שהטכנולוגיה הקיימת שלהם תומכת בהם בתחום הציות לרגולציה ו-77% סבורים שהיא תומכת בהם "בחלק מהזמן".
משתתפי הסקר דיווחו על האתגרים המרכזיים עמם הם מתמודדים בעזרת הטכנולוגיה הקיימת ובראשם: איכות הנתונים (41%), פרטיות ואבטחה (35%), יכולת לפריסה רחבה של שירותים (35%). מנכ"לים הביעו באופן מיוחד דאגה מהיכולת להרחיב את הפריסה של הטכנולוגיה הקיימת ו-50% מהם הגדירו אותה כאתגר מספר אחד, לעומת 33% מנושאי התפקידים האחרים שהביעו דאגה בתחום זה. 
כדי להבין לעומק את מאפייני השימוש של ארגוני הביטוח בטכנולוגיה, Novidea ביצעה סקר בינלאומי בקרב מנהלים בכירים בארגונים אלו לרבות מנכ"לים, מנהלים טכנולוגיים ראשיים, מנהלי מערכות מידע, מנהלי כספים ומנהלי תפעול. המשתתפים מקבלי ההחלטות העסקיות בסוכנויות ביטוח, ברוקרים, חברות ביטוח ו- MGAs/MGUs.
"הנתונים מראים כי המנהלים הבכירים של ארגוני ביטוח בכל העולם מוכנים לקבל החלטות צופות פני עתיד אודות השינוי הטכנולוגי הנדרש על מנת להיענות בצורה טובה יותר לציפיות הלקוחות בעידן של חוויות לקוח דיגיטליות. תוצאות הסקר מראות כי ישנה הכרה חד משמעית בעובדה שהמערכות הקיימות מיושנות, לא מקושרות ביניהן ואינן תומכות בדרישות הדיגיטליות של התקופה הנוכחית", מסר רועי אגאבאבא, מנכ"ל נובידאה.
עוד הוסיף כי "בה בעת, המנהלים הללו אופטימיים לגבי העתיד וינקטו צעדים כדי לבצע שדרוגים משמעותיים במערכות הטכנולוגיות ההיסטוריות שלהם. הם מבינים את האתגרים וההזדמנויות שעומדים על הפרק. אלו הן חדשות מעודדות בעת שתעשיית הביטוח צועדת לעבר שנת 2024".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה