השוק

שופרסל צריכה לחשוש? זו התכנית של צביקה ויליגר להשתלט על החברה

צביקה ויליגר, אשר מחזיק ב-4.9% ממניות שופרסל, מעוניין להרחיב את שליטתו ברשת הקמעונאות בכך שמנהל מגעים חד עם גופים מסודיים אשר מחזיקים בחלק רב ממניות החברה. מטרתו: הקמת חברה משותפת שתחזיק ב-24.9% מהמניות
מערכת ice | 
שופרסל (צילום shutterstock, freepik)
צביקה ויליגר, אשר מחזיקת ב-4.9% ממניות שופרסל, מעוניין לקבל נתח נרחב יותר ברשת הקמעונאות ולהשיג שליטה אפקטיבית יותר. מתוך כך, הוא מנהל מגעים יחד עם הגופים המוסדיים אשר מחזיקים ב-63.9% מהמניות – במטרה להקים חברה משותפת שתחזיק ב-24.9% מהמניות.
ע"פ כסף, ויליגר מציין כי אם המהלך להקמת החברה יצליח, הוא מעוניין להתמנות לתפקיד מנהל הסחר של שופרסל, ולא למנכ"ל החברה. המכשול הצפוי בדרך לעסקה: ויליגר הוא גם בעל השליטה (יחד עם אחיו) של יבואנית המזון וילפוד, ספק מרכזי של רשתות שונות ובניהן שופרסל. לצורך גיבוש העסקה המדוברת, מציע ויליגר להפקיד את המניות שלו בוויליפוד בנאמנות ולעזוב את תפקידיו בחברה.
ויליגר מציע עסקה המורכבת מכמה מהלכים, כשהבסיס הוא שלד ציבורי שעומד על 940 מיליון שקל. השלד המדובר ירכוש את המניות של וילגר בשופרסל, לפי מחיר השוק, כאשר כיום שווי המניות עומד על סך של 245 מיליון שקל. בהמשך, השלד ירכוש כ-20% ממניות שופרסל מהגופות המוסדיים שירצו למכור, בתמורה של כ-400 מיליון שקל. בסופו של דבר, המוסדיים יחזיקו ב-67% מהשלד, וויליגר יחזיק בסך הכל ב-28.4% ממנו.
חשוב לציין כי זו אינה הפעם הראשונה בה ויליגר מנסה להרחיב את שליטתו בשופרסל. כאמור, בשנת 2022 רכש נתח מניות נרחב בשווי 200 מיליון שקל, למרות שגורמים רבים בתעשייה ביקרו את הרכישה. כמו כן, באותה שנה ניסו גורמים שונים לרכוש את שופרסל, ביניהם האחים יוסי ושלומי אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה