השוק

הפניקס משקיעה מיליוני שקלים במיזם חדש - האם תרוויחו ממנו?

הפניקס רוצה להתחרות במימון ישיר בכך שתנסה להיכנס לתחום מתן הלוואות למימון רכבים, ותפתח חברת אשראי שתתמקד בנושא. "נראה שהפעם הם מתכוונים לממש את הרצון ולעשות את זה", אמר בכיר בענף
מערכת ice | 
הפניקס (צילום Magma Images, shutterstock)
מימון ישיר בבעלות משפחת שנידמן היא אחת החברות המובילות עבור מימון רכישת רכב לישראלים רבים בארץ. הפניקס, אשר מנוהלת בידי אייל בן סימון, החליטה שהיא רוצה להיכנס לתחרות גם כן, והיא תקים חברת אשראי שתתמקד באופן ספציפי במימון כלכלי לרכישות רכב.
ע"פ כלכליסט, בהפניקס מבינים כי תחום האשראי עבור רכישת רכבים הוא חזק ובטוח ולכן מקווים כי בהתחלה יצטרפו למיזם כ-2.5 מיליון לקוחות ראשוניים. "הפניקס נקטה ניסיונות להיכנס לתחום עוד ב־2019, בעת שאייל לפידות כיהן כמנכ"ל", אמר ל"כלכליסט" בכיר בענף. "נראה שהפעם הם מתכוונים לממש את הרצון ולעשות את זה".
כמו כן, ע"פ הדיווחים הפניקס מבצעת השקעות רבות במיליוני שקלים בבניית התשתי הדרושה לצורך הקמת החברה, וסביר להניח כי ב-2025 המיזם יושק. בנוסף, בפניקס מציינים כי בשל ריביות גבוהות במיוחד בתחום המימון לרכב, לקוחות רבים קונים פחות מכוניות יוקרה, מה שמוריד את הביקוש ובטווח הארוך עשוי להשפיע על המחירים.
מבחינת נתונים, מימון ישיר נהנית משווי שוק גבוה במיוחד של כ-1.5 מיליארד שקל. נכון לסוף הרבעון השלישי, תיק האשראי שלה מסתכם ב-7.3 מיליארד דולר, ומדובר בגידול של מיליארד שקל מתחילת 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה