השוק

בצל משבר האקלים: מיהי המעצמה שמייצרת יותר נפט מכל מדינה אחרת?

בזמן שהעולם מתמודד עם המשבר החריף של שינויי האקלים, נתונים חדשים חושפים כי ארה"ב היא המדינה שמייצרת הכי הרבה נפט בעולם, כאשר כיום התקופה היומית שלה עומדת על כ-13.2 מיליון חביות ליום.
מערכת ice | 
מתקן שאיבת נפט (צילום Paul Lowry / flickr)
בזמן שהעולם מתמודד עם המשבר החריף של שינויי האקלים, פעילי איכות הסביבה דורשים מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, להפסיק בהדרגה את תעשיית הנפט. הרפובליקנים טוענים כי הוא כבר עושה זאת, אך המציאות בשטח מראה כי ארה"ב שואבת נפט בקצב מסחרר, והיא בדרך להיות המדינה שמנפיקה את הכמות הגדולה ביותר של נפט בעולם.
ארה"ב אמורה לייצר שיא עולמי של 13.3 מיליון חביות ליום של נפט גולמי במהלך הרבעון האחרון של השנה, על פי דו"ח שפורסם ביום שלישי על ידי S&P Global Commodity Insights. בחודש שעבר, תפוקת הנפט השבועית בארה"ב הגיע ל-13.2 מיליון חביות ליום, על פי מנהל המידע האמריקאי לאנרגיה.  השיא הקודם היה של כ-13.1 מיליון חביות ליום, בתקופת דונלד טראמפ, רגע לפני פרוץ משבר הקורונה.
התקופה בארה"ב היא גדולה במיוחד עד כדי כך שהיא מייצאת את אותה כמות של נפט גולמי או גז טבעי שמייצרת ערב הסעודית או רוסיה. חשוב לציין כי המידע החדש נחשף על רקע ועידת האקלים בדובאי, בה חברות ומדינות רבות (ביניהן ארה"ב) התחייבו לנקוט אמצעי משמעותיים בשביל לצמצם את זיהום הסביבה.
עוצמת התפוקה האמריקאית הפתיעה מומחים רבים. הטענה העיקרית לכמויות האדירות המיוצאות של נפט היא משום שההיצע בארה"ב הוא גבוה במיוחד. אנליסטים טוענים כי הביקוש העולמי לנפט גולמי אמור להגיע לשיאו בשנת 2024.
לאור איומי החות'ים על הסחר והשיט בים האדום, וההודעות של כמה חברות ספנות כי לא יעברו באזורים מסוכנים אלו, מחירי הנפט העולמיים זינקו. עם זאת, מחיר הנפט האמריקני נסחר עדיין מתחת ל-74 דולר לחבית -  מחיר אף נמוך יותר מאז מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.

אקלים או נפט - מה יותר חשוב לנשיא ביידן? (צילום: shutterstock)
"למרבה הצער, הממשל הזה ממשיך לנהל מדיניות שנועדה להגביל את הגישה לייצור חדש - בעיקר באדמות ובמים פדרליים. העולם ימשיך לדרוש יותר אנרגיה, ואנו קוראים למקבלי ההחלטות להכיר בתפקיד שייצור האנרגיה האמריקני יכול למלא ככוח מייצב עבור הצרכנים כאן בבית וברחבי העולם", אמר סגן הנשיא למדיניות כלכלה בארה"ב, דסטין מאייר.
בספטמבר, ועדת המשנה של בית הנבחרים לאנרגיה ומשאבי מינרלים קיימה דיון שכותרתו: "המלחמה של ביידן באנרגיה מקומית מאיימת על כל אמריקאי". הסנאטור הרפובליקני דן סאליבן מאלסקה הזהיר בנאום כי המלחמה של ממשל ביידן באנרגיה היא "מתנה ליריבינו".
בשנה שעברה, מחירי הגז זינקו מעל ל- 5 דולר לגלון בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, שגרמה לפאניקה בשוק הנפט. ביידן דחק בחברות הנפט האמריקאיות לשאוב יותר נפט - בדיוק ההפך ממה שמדעני האקלים קוראים לו.
במרץ, ממשל ביידן אף אישר את פרויקט קידוחי הנפט של ווילו , מיזם קידוחים שנוי במחלוקת של ConocoPhillips באלסקה שנתקע במשך עשרות שנים. האור הירוק הזה הגיע לנוכח ביקורת עמוקה מצד קבוצות אקלים המודאגות מהסיכונים הסביבתיים והבריאותיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה