השוק

בנק ירושלים מסכם רבעון: הרווח הנקי ירד ל-38 מיליון שקל

בנק ירושלים מסכם את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי בסך 38 מיליון שקלים ותשואה להון של 11.8%, בנוסף לכך מציג הבנק, יחס נזילות של 225% במסגרת היחסים הפיננסיים
מערכת ice | 
יאיר קפלן, מנכ"ל בנק ירושלים (צילום רמי זרנגר)
בנק ירושלים פרסם היום את תוצאות הרבעון השלישי של השנה כאשר הוא מציג רווח נקי בסך 38 מיליון שקלים ותשואה להון בהיקף של 11.8%, בנוסף לכך הציג הבנק יחס נזילות של 225% במסגרת היחסים הפיננסים.
תיק האשראי צמח מתחילת השנה בשיעור של 8.3% תוך איזון בין מרכיבי סיכון, רווחיות וצמיחה, ושמירה על מדדי חיתום ואיכות אשראי שמרניים התואמים את תיאבון הסיכון של הבנק, צבירת פיקדונות גבוהה בשיעור של 11.6% מתחילת השנה. לאור אי הוודאות הגובר ועל רקע השלכות אפשריות של המלחמה על המשק ועל כלכלת ישראל הבנק הגדיל ברבעון השלישי את ההוצאה להפסדי אשראי לכדי 47.1 מיליון שקל כשמרבית ההגדלה נובעת מהגדלת ההפרשה הקבוצתית.
הבנק אימץ במלואה את תוכנית בנק ישראל למתן הקלות לתושבי העוטף עקב המלחמה, ואף הוסיף עליה הקלות נוספות כגון הרחבת מסגרת העו"ש ללקוחותיו, דחיית ריבית ללקוחות עסקיים ועוד.

הבנק מסכם את הרבעון השלישי של שנת 2023 ברווח נקי בסך של 38 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 52.7 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2022. הירידה ברווח הנקי מושפעת בעיקר מההגדלה להפרשות להפסדי אשראי עקב המצב הבטחוני. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב- 110.2 מיליון ש"ח לעומת 116.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. תשואת הרווח הנקי להון עמדה ברבעון השלישי על 11.8%, ומתחילת השנה עמדה על 11.6%.
סך הכנסות הריבית נטו ברבעון השלישי הסתכמו ל-188.2 מיליון שקל בהשוואה ל-157.2 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של שנת 2022. הגידול בהכנסות נרשם על רקע הצמיחה בפעילות הליבה של הבנק ושינויים בפרמטרים המאקרו-כלכליים. ברבעון השלישי הגדיל הבנק את ההפרשה להפסדי אשראי לאור עליית אי-הוודאות והסיכונים המשקיים בשל השלכות אפשריות של המלחמה, כפי שנאמדו נכון למועד פרסום הדוחות. בהתאם, סך ההוצאות בגין הפסדי אשראי הסתכם ברבעון השלישי של השנה ב-47.1 מיליון שקל בהשוואה ל-24.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הבנק המשיך ברבעון השלישי במגמת צמיחה אחראית תוך איזון בין מרכיבי סיכון, רווחיות וצמיחה ובהלימה לאי-הוודאויות בשווקים ולתיאבון הסיכון של הבנק. נציין כי בנק ירושלים הוא הבנק היחיד במערכת שפונה לכלל לקוחות המערכת הבנקאית ומציע להם מוצרי פיקדונות ואשראי ללא צורך בפתיחת חשבון עו"ש. הכנסות הריבית צמחו ברבעון השלישי ב-20% ביחס לרבעון מקביל. מתחילת השנה צמחו הפיקדונות בבנק ב-11.6% לעומת התקופה המקבילה, ותיק האשראי הציג צמיחה שמרנית יותר של 8.3% בתקופה זו.
יאיר קפלן מנכ"ל הבנק: "ב-10.7 חיי כולנו השתנו באופן טראגי וחסר תקדים. מאז פרוץ הלחימה אנו נוקטים ביוזמות שנועדו לסייע ולתמוך בלקוחותינו, בתושבי דרום וצפון הארץ, בחיילי צה"ל ובאנשי כוחות הביטחון בחזית ובעורף, זאת בהובלת עובדי הבנק המסורים אשר מובילים ונרתמים לשלל פעילות עזרה וסיוע לעם ישראל בימים אלו, מתוך אמונה עמוקה שהטוב עוד לפנינו".
"הנתונים שמציג בנק ירושלים לרבעון השלישי של 2023 בפרט ולשלושת הרבעונים מתחילת השנה, מעידים על המדיניות האחראית והשמרנית של בנק ירושלים שמאפשרים לו למקסם את יכולותיו בתקופות של חוסר וודאות, וכן על העוצמה הפיננסית שאיתה הגיע הבנק למלחמה שהביאה עימה את התממשות הסיכון הגיאו-פוליטי, והגבירה את חוסר הוודאות הכלכלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה