השוק

שטראוס מציגה התרחבות: "שומרים על רציפות עסקית"

דו"חות החברה לרבעון השלישי 2023 חושפים כי ההכנסות עלו ב-7% לכ-2.7 מיליארד שקל. הרווח הנקי האמיר לכ-120 מיליון שקל. צמיחה ברוב מגזרי הפעילויות של הקבוצה בישראל, בסין, בארה"ב ובברזיל. המנכ"ל שי באב"ד: "עובדים בכל הארץ כדי לשמור על הביטחון התזונתי של תושבי המדינה"
מערכת ice | 
שי באב (צילום פלג אלקלעי, פלאש 90/ דוד כהן, shutterstock)
קבוצת שטראוס מפרסמת הבוקר (חמישי) את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים שנת 2023. שטראוס מסכמת את הרבעון השלישי עם הכנסות של 2,675 מיליוני שקל, והכנסות מצטברות של 7,854 מיליוני שקל מתחילת השנה. שטראוס רושמת צמיחה של 7.3% מול הרבעון המקביל אשתקד, ו-11.5% מתחילת השנה בהשוואה לשנה הקודמת, עם המשך מגמת הצמיחה בפעילויות הקבוצה בישראל, בסין, בברזיל ובארה"ב. 
שטראוס סיימה את הרבעון השלישי, עם רווח גולמי של 855 מיליוני שקל, המהווים 32% מההכנסות, ורווח תפעולי של 212 מיליוני שקל, שמהווים 8% מההכנסות. מאז תחילת השנה שטראוס רושמת רווח גולמי של 2,531 מיליוני שקל, שמהווים 32.2% מההכנסות, ורווח תפעולי של 591 מיליון שקל, שמהווים 7.5% מההכנסות. הרווח שמיוחס לבעלי המניות עומד על 120 מיליון שקל ברבעון השלישי, ו-339 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה.
מנכ"ל הקבוצה, שי באב"ד: "מתחילת המלחמה אנחנו שומרים על רציפות עסקית. העובדים המסורים של שטראוס עובדים בכל הארץ כדי להמשיך ולספק מזון ומשקאות, ולשמור על הביטחון התזונתי של תושבי המדינה. כמו כן, הקמנו קרן ייעודית למען חקלאי העוטף ואנו תורמים ומסייעים למשפחות המפונים, ולחיילי המילואים והסדיר. לבנו עם משפחות הנרצחים והחטופים, ואנו שולחים החלמה מהירה לפצועים. תוצאות הרבעון מבטאות את המשך המיקוד שלנו במימוש האסטרטגיה של הקבוצה ובישום תהליכי פרודוקטיביות וחדשנות".
שטראוס ישראל 
שטראוס ישראל סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 1,048 מיליוני שקל, צמיחה של כ-20% מהרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של שטראוס ישראל עומד על 93 מיליון שקל. המכירות של מגזר בריאות ואיכות חיים ברבעון השלישי עמדו על 804 מיליוני שקל, עלייה של כ-10%, ורווח תפעולי של 101 מיליוני שקל, עלייה של כ-53% מהרבעון המקביל אשתקד.
לפי נתוני סטורנקסט, שטראוס מחזיקה בכ-12.0% נתח שוק מסך שוק המזון והמשקאות נכון לרבעון השלישי בהשוואה לכ-10.5% בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות של מגזר תענוג והנאה ברבעון השלישי גדלו בכ- 70% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, והן עומדות על 244 מיליוני שקל. חרף הגידול, נרשם הפסד תפעולי של 8 מיליוני שקל בשל עלויות תפעוליות גבוהות לצד החזרה המדורגת לשוק, גידול במחירי חומרי הגלם, בעיקרם סוכר וקקאו, וכן היחלשות השקל. פעילות הממתקים עומדת על נתח שוק של 24.5%  ברבעון, עלייה קלה מהרבעון הקודם.  
שטראוס קפה
שטראוס קפה מסכמת רבעון שלישי עם הכנסות של 1,278 מיליוני שקל, ירידה קלה של כ-2% מהרבעון המקביל אשתקד בין היתר בשל הירידה בפעילות חברת הקפה ברוסיה. פעילות הקפה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח תפעולי של 90 מיליוני שקל, ירידה של כ-37% מהרבעון המקביל בשל שערי החליפין, מחירי הקפה הירוק ואפקט המלחמה ברוסיה בשנה שעברה. בישראל הסתכמו ההכנסות בכ-210 מיליוני שקל ברבעון השלישי, עלייה של כ-5% מול הרבעון המקביל אשתקד, עם רווח תפעולי של 30 מיליוני שקל, עלייה של כ-29% מול הרבעון המקביל אשתקד.
פעילות הקפה הבינלאומית מחוץ לישראל רושמת הכנסות של 1,068 מיליוני שקל ברבעון השלישי, ירידה של כ-3.6%, ורווח תפעולי של 60 מיליוני שקל, ירידה של כ-50% מהרבעון המקביל אשתקד. פעילות הקפה בברזיל רשמה הכנסות של 713 מיליוני שקל ברבעון השלישי, עלייה של 2% מהרבעון המקביל אשתקד, כאשר מרבית הפעילויות שלנו במזרח אירופה צומחות גם הן. נתח השוק הכספי הממוצע של חברת Três Corações בברזיל בתחום הקפה הקלוי והטחון לתשעה החודשים הראשונים לשנת 2023 הגיע לכ- 33.7% בהשוואה לכ-32.5% בתקופה המקבילה אשתקד. 

מפעל שטראוס עלית בנצרת (צילום: דוד כהן/ פלאש 90)
שטראוס מים 
שטראוס מים ממשיכה לצמוח גם ברבעון השלישי, והיא מסכמת את הרבעון עם ההכנסות הגבוהות ביותר שלה אי פעם. החברה רשמה הכנסות של 221 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ- 210 מיליוני שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-5%. שטראוס מים מסיימת את הרבעון השלישי עם רווח תפעולי של 21 מיליוני  שקל, ירידה של כ-17% מול הרבעון המקביל אשתקד, בין היתר, בגלל השפעות האינפלציה ושערי החליפין. פעילות המים בסין מסיימת עם תוצאות טובות והכנסות של 200 מיליוני  שקל ברבעון השלישי (במונחי 100%), צמיחה של כ-22% ורווח נקי של 19 מיליוני שקל (במונחי 100%), עלייה של כ-22% מול הרבעון המקביל אשתקד.
מגזר מטבלים וממרחים בינ"ל
מגזר המטבלים והממרחים הבינ"ל המשיך בתהליך התאוששות הדרגתי עם שיפור בנתחי השוק בארה"ב והמשך מגמת צמיחה בהכנסות. היקף המכירות ברבעון השלישי עמד על 127 מיליוני שקל (במונחי 50%), צמיחה של כ-23% מהרבעון המקביל אשתקד, ורווח תפעולי של 32 מיליוני שקל בגין החזרי ביטוח חד פעמיים, לעומת הפסד תפעולי של 37 מיליוני שקל ברבעון המקביל אשתקד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה