השוק

צניחה ברווחי דלק רכב, אז למה המניה עולה?

דלק רכב, שמוכרת לנו כיבואנית של כלי הרכב מאזדה, BMW ומיני סיימה רבעון לא פשוט עם ירידה חדה במכירות של מאזדה, והיא מזהירה מפני הביצועים ברבעון הרביעי של השנה; אז למה המניה עולה ככה? הסיפור המלא
ניצן כהן |  1
גיל אגמון (צילום רפי דלויה, vecteezy)
דלק רכב של גיל אגמון סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של כ-1.4 מיליארד שקל, כמעט ללא שינוי ביחס להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. יחד עם זאת הרווח התפעולי של החברה צלל ל-96 מיליון שקל לעומת כ-356 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
חדשות פחות טובות לחברה יש גם מכיוון הוצאות המימון שלה שזינקו ברבעון השלישי של השנה ל-15.8 מיליון שקל לעומת כ-5.8 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה מציגה דלק רכב רווח נקי של 53.4 מיליון שקל לעומת כ-277 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ירידה חדה נרשמה במהלך הרבעון השלישי של השנה בהיקף מכירות כלי הרכב שמייבאת החברה. כך למשל היא מכרה ברבעון השלישי של השנה רק 2,748 כלי רכב מתוצרת מאזדה וזאת לעומת 4,598 ברבעון המקביל אשתקד. כמה מכוניות יוקרה מסוג BMW היא מכרה? גם כאן התוצאות לא משהו וזה אומר שהיא מכרה רק 607 כלי רכב כאלה לעומת 795 מכוניות BMW ברבעון המקביל.
נעזוב לרגע את הרבעון השלישי של השנה שהיה איך נגיד את זה בעדינות, רבעון לא משהו לגיל אגמון ונסתכל לרגע על מה אומר הדירקטוריון לגבי ההתפתחויות ברבעון הרביעי של השנה. גם כאן המצב לא משהו ודירקטוריון דלק רכב אומר כי חלק מהזמן אולמות התצוגה של החברה היו סגורים בגלל המלחמה, ומאז שנפתחו האולמות חסרים לחברה עובדים (מילואים וכיוב') וגם מספר המבקרים באולמות לא חזר לעצמו.
ובכל זאת, משהו מוזר קורה ומניית דלק רכב זינקה ביותר מ-7% היום והסיבה לזינוק הזה הוא התמיכה של גיל אגמון במניה. אגמון פרסם הצעת רכש מיוחדת במסגרתה הוא מעוניין לקנות מהציבור 5 מיליון מניות שמהוות קצת יותר מ-5.1% מהון החברה ועל כל הטוב הזה הוא מעוניין לשלם 23 שקל למניה ובסה"כ מעוניין אגמון להוציא 115 מיליון שקל על רכישת המניות של דלק רכב.
מניות דלק רכב, אגב, סגרו היום בבורסה (אחרי העליות של היום) במחיר של 22.3 שקל למניה וזה אומר שהמניה עשתה את המהלך והתייצבה על המחיר שהציע אגמון בהצעת הרכש.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דלק רכב מניה פנטסטית = תשואה גבוהה
    רום 11/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    משלמת אחלה דיבידנד כמעט כל רבעון. מעבר לכך, נסלרת כעת בשער נמוך במיוחד. פוטנציאל לכמה עשרות אחוזים עד סוף רבעון 1 2024.
    סגור