השוק

אחרי הדו"חות: בנק הפועלים נערך לגיוס משמעותי בשוק

בנק הפועלים מעוניין לגייס סכום משמעותי בשוק באמצעות הנפקת אג"ח COCO שקיבל את הדירוג AA ישראלי; אג"ח COCO הוא כלי משמעותי להשגת תשואה עודפת וחסרת סיכון עבור המוסדיים
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום גדי דגון, shutterstock)
כמהה דברים קורים בחודש האחרון בשוק ההון. הדבר הראשון הוא הזהירות של המוסדיים וזה אומר שהם שומרים על רכיב מזומנים גבוה מאוד בתיק. הדבר השני הוא העובדה שהציבור ממשיך להפקיד כסף לחסכונות הפנסיוניים וזה אומר שהמוסדיים ממשיכים לספוג כסף, כסף שהם צריכים למצוא לו יעד השקעה.
כדי לאזן בין הצורך של המוסדיים לייעד כסף להשקעה לבין רמות הסיכון הנמוכות שמתבקשות כרגע לבין השגת תשואה סבירה, הרי שיש מעט חלופות בשוק. החלופה המתבקשת היא אג"ח ממשלתי וכאן אנחנו רואים שבכל הנפקה של האוצר, המוסדיים מסתערים ולוקחים סחורה מכל הבא ליד.
 
השלב השני הוא החברות בדירוג הגבוה וזה אומר שבשבוע שעבר ראינו את ישראכרט לוקחת כסף מהשוק במרווחים נמוכים מאוד. וכמובן, היהלום שבכתר של ההשקעות  הגדולות - אג"ח COCO של בנקים.
נסביר לרגע את מנגנון ה-COCO. מדובר באגרת חוב רגילה, כלומר יש לה תאריך פדיון, תשלום קופון וכן הלאה. יחד עם זאת, במקרה של דיפולט (DEFAULT) האג"ח מתקפל לתוך עצמו,  כלומר הוא לא מביא לכשל של החברה אלא מפצה את המשקיעים במניות נגד מחיקת החוב או חלקו.
כרגע אגרות החוב מסוג COCO נפוצים רק בבנקים וזאת בגלל העובדה שהפיקוח על הבנקים (ולמעשה החשבונאות המקובלת) מתייחסת לאג"ח COCO כחלק מההון של הבנק ולכן מדובר באפיק מעניין לגיוס כסף על ידי המערכת הבנקאית.
הצד השני של המטבע הוא המשקיעים המוסדיים. מאחר ובאג"ח הזה יש מנגנון קיפול פנימי הרי שהבנק משלם ריבית עודפת (גבוהה יותר)  באג"חים האלה על פני האג"חים הרגילים ומכאן המוסדיים פשוט אוהבים את המכשיר הזה שמחד מגלם סיכון של בנק ומאדיך משלם ריבית גבוהה יותר - מושלם.
אם כן, בנק הפועלים נערך כעת לגיוס 500 מיליון שקל באג"ח COCO וזה סכום  גבוה מאוד אבל בהינתן הנזילות הגבוהה של המוסדיים, איכות הניהול בפועלים ואיכות המאזן שלו נראה כי  לא תהיה לו בעיה לקבל את הכסף מהמוסדיים. וכן, מדובר בסכום גבוה גם במונחים של בנק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה