השוק

נאייקס ברבעון ענק: הכנסות החברה צמחו ל-60 מיליון דולר

נאייקס מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2023: ההכנסות צמחו ל-60.3 מיליון דולר. גידול של 48% בהכנסות החוזרות לעומת התקופה המקבילה, וצמצום של כ-7 מיליון דולר בהפסד החברה בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד, מאשררים את התחזית לצמיחה של לפחות 35% ב-2023

מערכת ice | 
הנהלת נאייקס (צילום דויד זיסר)
נאייקס (Nasdaq, TASE: NYAX), המפעילה פלטפורמת מסחר ותשלומים גלובלית ומספקת ללקוחותיה חוויית מסחר דיגיטלית מקיפה, דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2023. 
עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון השלישי:
סך הכנסות של כ-60.3 מיליון דולר, גידול של כ-27.8% ביחס לרבעון המקביל בשנת 2022.
ההכנסות החוזרות מדמי שימוש חודשיים (SaaS) ועמלות סליקה (Payment Processing) צמחו בכ- 47.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומהוות כ-67% מסך ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2023. 
נמשכת מגמת השיפור בשיעור הרווח הגולמי שגדל לכ-38% ברבעון השלישי של 2023, זאת לעומת שיעור רווח גולמי של כ-37% ברבעון השני 2023 וכ- 34% ברבעון המקביל בשנת 2022. העלייה נובעת בעיקר משיפור ברווחיות הגולמית של מכירות החומרה. במהלך הרבעון השתפר הרווח הגולמי ממכירת חומרה ל-21% לעומת 19% ברבעון השני ו 12% ברבעון הראשון של 2023. שיעור הרווח הגולמי מחומרה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 הינו 17%, ונמצא בטווח היעד השנתי של החברה כפי שתוקשר.   
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2023 עלה לכ-23 מיליון דולר, גידול של 46% ביחס לרבעון המקביל ב-2022.
ההוצאות התפעוליות כולל מחקר ופיתוח, הוצאות בגין תגמול מבוסס מניות ופחת, הסתכמו לכ-23.9 מיליון דולר, ירידה של אחוז ביחס לרבעון הקודם. ההוצאות התפעוליות ברבעון השלישי לא הושפעו מהשינויים בשערי החליפין של מטבעות חוץ בהשוואה לרבעון הקודם. 
שיעור ההוצאות התפעוליות מתוך סך ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2023 קטן לכ-40% זאת לעומת שיעור של 50% ברבעון המקביל אשתקד. 
צמצום בהפסד התפעולי ברבעון, שהסתכם ל- 1.5 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 9.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הצמצום המשמעותי בהפסד נובע בעיקר מקצב גידול ההכנסות הגבוה מהגידול בהוצאות.
צמצום בהפסד ברבעון, שהסתכם ל 3.1 מיליון דולר או ($0.093) למניה בדילול מלא, לעומת הפסד של 9.9 מיליון דולר ברבעון המקביל 2022 או ($0.300) למניה בדילול מלא, צמצום של כ-7 מיליון דולר.
אנו ממשיכים את ההתקדמות המשמעותית בשיפור הרווחיות ומציגים ברבעון - EBITDA מתואם חיובי של 3.5 מיליון דולר, שיפור דרמטי בהשוואה ל- EBITDA שלילי של 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
יתרות המזומנים ליום 30.9.2023 עומדות על 39.8 מיליון דולר. העליה ביתרות המזומנים נובעת ממסגרת אשראי שנלקחה לצורך מימון רכישת Retail Pro International שהוכרזה ב-30 באוקטובר 2023.

דגשים עסקיים ותפעוליים לרבעון השלישי :
החברה ממשיכה להגדיל את בסיס לקוחותיה: במהלך הרבעון הצטרפו כ-4,000 לקוחות חדשים בפריסה גלובאלית לבסיס לקוחות החברה שמסתכם ל- 60,000 לקוחות, גידול של 43% בבסיס הלקוחות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
ביקוש חזק מצד הלקוחות: במהלך הרבעון נוספו 50,000 מכשירים מנוהלים ומחוברים, כך שהמספר הכולל של נקודות המכירה המחוברות והמנוהלות מסתכם ל 874,000 , גידול של 27.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.  
צמיחה של 61% בשווי העסקאות הכולל שנסלקו ברבעון לכ-989 מיליון דולר.
גידול של 39% במספר העסקאות שנסלקו, לסך כולל של 473 מיליון. 
גידול בשיעור שימור לקוחות נטו על בסיס דולרי (Dollar-based net retention rate) ל 145% המשקף את שביעות הרצון והנאמנות הגבוהה של לקוחות החברה.
חתימה על שותפות אסטרטגית עם Duzey הטורקית, חברת המכירות וההפצה B2B הגדולה בטורקיה שהינה חלק מקבוצתKoç Holding  - הקונצרן הגדול ביותר במדינה. שותפות זו החלה עם התקנת מכשירי נאייקס במכונות אוטומטיות במקומות ציבוריים ובמתחמי Koç Holding ברחבי טורקיה ואמורה להתרחב למיקומים נוספים באירופה.
הסכם שותפות עם יצרנית מכוניות מובילה בארה"ב להתקנת מטעני EV לשימוש הציבור בכל סוכנויות החברה.
 
התחזית לשנת 2023:
הכנסות בטווח שבין 235-240 מיליון דולר, אשר משקפות צמיחה של לפחות 35%.
שמירה על רמת הוצאות תפעוליות בדומה לרבעון הרביעי של 2022 במונחים שנתיים.
החברה מעדכנת כלפי מעלה את ה-EBITDA המתואם לטווח שבין 4 ל-7 מיליון דולר בשנת 2023 (לעומת טווח שבין 3 ל-7 מיליון דולר בתחזית הקודמת).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה