השוק

ההסתדרות והאוצר: עובדי מדינה ימשיכו לקבל שכר - גם אם נעדרו

בניגוד לרוב המשק, מאות אלפים המועסקים במגזר הציבורי יקבלו את התשלום עבור כל חודש אוקטובר גם אם לא הגיעו למקום עבודתם. בר דוד לא השמיע התנגדות למתווה שפורסם על ידי הממשלה, שגורר ביקורת חריפה. בפרסום משותף לו ולממונה אפי מלכין צוין: "נמנע מהם לעבוד עקב המגבלות שהוטלו על העורף"
מערכת ice | 
ארנון בר דוד בכנס הרצליה (צילום גלעד קוולרצ׳יק)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והממונה על השכר במשרד האוצר אפי מלכין עדכנו הערב (חמישי) למאות אלפי עובדי המגזר הציבורי כי שכרם ישולם במלואו, גם אם נעדרו מעבודתם במהלך חודש אוקטובר. "בשלב זה סוכם כי שכר העובדים אשר נמנע מהם לעבוד עקב המגבלות אשר הוטלו על העורף, ישולם כמקדמה בגין חודש אוקטובר", לשון ההודעה. 
מתווה הפיצויים שהוצג על ידי משרד האוצר אינו מביא בחשבון הורים שאין ביכולתם להגיע לעבודה. רבים מהורים אלה עובדים בעסקים שכלל לא עומדים בקריטריונים לפיצויים, ולכן הנכונות לשלם לעובדים שכר מלא נתונה לשיקול דעתם של מעסיקים. על פי הערכות, כ-300 אלף עובדים בעלי ילדים שנעדרו החודש מעבודתם, באופן מלא או חלקי.
עובדים אלה מקבלים בימים אלה משכורת מופחתת עבור חודש אוקטובר. בשל היעדרות משעות עבודה רבות, עקב השבתת מערכת החינוך או גיוס למילואים של בן הזוג. המכתב מותיר יחס עמום למקרה בו יתבקש מהעובדים לקזז את המקדמות משכרם. האוצר וההסתדרות ציינו כי משא ומתן יימשך בין הצדדים ביחס ל"הסדרת השתתפות העובדים אשר נמנע מהם לעבוד עקב המגבלות שהוטלו על העורף". 
 
הסתדרות העובדים לא התנגדה למתווה האוצר, שעורר ביקורת חריפה מצד מעסיקים, עובדים וכלכלנים בכירים. גורמים המעורבים בשיחות מעריכים כי הסיכוי לגריעת שכר בפועל מעובדי המדינה אינו גבוה, אלא שההסתדרות מייצגת עובדים מכל המגזרים במשק - ולפי שעה, היחידים שלא ייפגעו בטווח הזמן הנראה מהעין הם עובדי המדינה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה