השוק

חבילת ההטבות בדרך? הפתרון של הממשלה לעסקים הקטנים

במהלך של סולידריות ותמיכה באלה המתמודדים עם בעיות תזרים מזומנים עקב המלחמה, אישרו משרד האוצר ונגיד בנק ישראל חבילה מקיפה של סיוע והטבות. ניתן להגיש בקשה להלוואות חדשות בערבות מדינה, ותשלומים של אלה הקיימות יידחו. מה יעשו תושבי עוטף עזה?
מערכת ice | 
חנויות בתל אביב יפו (צילום Josh Pepper/Unsplash)
במהלך של סולידריות ותמיכה בעסקים המתמודדים עם בעיות תזרים מזומנים עקב מלחמת חרבות ברזל, אישרו משרד האוצר ובנק ישראל חבילה מקיפה של סיוע והקלות. יוזמה זו היא חלק מקרן הלוואות בערבות המדינה והיא נועדה לספק חבל הצלה פיננסי לנזקקים.
עסקים יכולים כעת לבקש הלוואות חדשות. אלו לא הלוואות בנקאיות טיפוסיות עם הרבה כללים ותקנות. אלו הלוואות בערבות מדינה, שנועדו לתת לעסק את הדחיפה שהוא צריך כדי להמשיך להתגלגל, גם בזמנים קשים. ומה לגבי ההלוואות הקיימות? גם כאן המדינה מאפשרת דחיית תשלומים.
 
בהמשך לפרסום המתווה הרוחבי להקלה על נטל האשראי והעמלות למשקי הבית והעסקים שנפגעו במלחמה, בנק ישראל פרסם קובץ שו"ת מפורט ובו מענה למגוון שאלות וסוגיות שעלו עד כה. הקובץ יעודכן בהמשך ככל שיתווספו נושאים נוספים למענה, בהמשך לפניות הציבור והעיתונאים, אותן הבנק מעודד. פירמת הייעוץ AUREN ישראל, מציעה לטפל בעסקים מיישובי עוטף עזה בהתנדבות וללא תשלום. 
בתוך כך, אמש (שלישי) משרד האוצר עדכן כי חברת דירוג האשראי הבין-לאומית Fitch Rating הודיעה על הצבת דירוג האשראי של מדינת ישראל העומד על רמה של +A תחת "מעקב שלילי" (Rating Watch Negative), זאת בשל שינוי בתפיסת הסיכון הגיאופוליטי לאור המלחמה. משמעות הודעת הסוכנות היא שבכוונת החברה לעקוב באופן תדיר אחר ההתפתחויות הביטחוניות באזור.
במהלך ששת החודשים הקרובים, במקרה של הרעה משמעותית במצב הביטחוני סוכנות פיץ' עלולה לבצע פעולת דירוג שלילית. לחילופין, היה והרעה כאמור לא תתממש, יוסר "המעקב השלילי". משרד האוצר מבהיר כי ההודעה הנוכחית אינה מהווה הורדת דירוג או הורדת תחזית הדירוג. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה