השוק

בנק מזרחי טפחות: מה ההיתכנות שבנק ישראל יעלה ריבית בקרוב?

על רקע מלחמת "חרבות ברזל", יוני פנינג, אסטרטג ראשי בבנק מזרחי טפחות, עם הסקירה היומית שלו לגבי ההסתברות להעלאת ריבית על ידי בנק ישראל והירידה הניכרת של התשואות לרוחב העקום. וגם: מצב הריבית בארה"ב ומחירי הנפט
מערכת ice |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
יוני פנינג, אסטרטג ראשי בבנק מזרחי טפחות, מביא אליכם את הסקירה היומית על רקע מלחמת "חרבות ברזל" שהגיעה הבוקר (חמישי) ליומה השישי.: התמתנות בציפיות הריבית הקרובות על רקע כינון ממשלת החירום.
"על רקע אי התרחבות בולטת של המלחמה לזירה הצפונית, מפלס החששות העולמי התמתן מעט אתמול, כאשר מחירי הנפט ירדו, ככלל, ביותר ממחצית העליות שנרשמו עם פתיחת המסחר, השבוע.
"במקביל, בזירה המקומית נרשמה ירידה ניכרת של התשואות לרוחב העקום, ובכלל זה גם בטווחים הקצרים. הירידה נרשמה כמובן גם לאור החדשות על כינון ממשלת החירום, והארכת כהונת הנגיד לפחות עד לסיומה, כמו גם לירידת הציפיות להעלאת ריבית בארה"ב בתחילת נובמבר.
"בפרט, החוזים הקצרים בשוק ה-OIS רשמו במהלך המסחר ירידות של כ-20-30 נ"ב. על רקע זה, בבנק אומדים כי ההסתברות להעלאת ריבית על ידי בנק ישראל מתומחרת כעת בקרוב לאפס. בנוסף, בבנק אומדים כי כעת השוק מתמחר בהסתברות גבוהה הורדת ריבית ראשונה כבר בחודשים הקרובים.
"שיפור בסקר המגמות בעסקים באוגוסט: סקר הערכת המגמות בעסקים המקומי מצביע על שיפור במאזן הכולל באוגוסט ל-4.7% - הרמה הגבוהה מזה שלושה חודשים. בדומה לסקרי מדדי מנהלי הרכש בעולם, גם פה ניכר שיפור בפעילות של ענף התעשייה, אשר טיפס לרמת 4.5% במהלך החודש. אופטימיות מפתיעה נרשמה גם בקרב ענפי המסחר הקמעונאי, אשר הגיעו למאזן נטו של 14% - הנתון הגבוה מזה חמישה חודשים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חוץ מי ללכלך עלינו בעולם ולעלות ריביות..
    אלירן 10/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עוד הוא עוסק?
    סגור