השוק

טלטלה בקרן ההשקעות: טעות בחישוב המס גרמה להפסד של מיליונים

קרן הריס אזורים פרסמה כי בשל חישוב כפול של המע"מ שבוצע על ידי מעריך שווי בלתי תלוי, הנתונים שפורסמו לגבי אשתקד שגויים.. מסתבר: המיסוי הובא בחשבון בהערכת העלות של כל אחד מהמרכיבים בניכוי, וגם בסיום המהלך. בעקבות זאת, שווי הנכסים ירד ב-29.5 מיליון שקל
מערכת ice | 
רון אבידן, מנכ"ל אזורים (צילום תמר מצפי, 3Division)
קרן הריט אזורים הנשלטת על ידי חברת הבנייה אזורים העוסקת בהשקעה במגורים להשכרה, פרסמה אמש (חמישי) כי חישוב כפול של המע"מ גרם להעמקת הפסדיה של הקרן. בגלל הטעות, הקרן הוציאה מחדש דוחות שנתיים עבור שנת 2022 והרבעון הראשון של 2023. על פי נתוני הדוחות, ברבעון הראשון החברה צמצמה את ההפסד מכ-20.7 מיליון שקל ל-20.6 מיליון שקל.
אלא שההפסד אשתקד הסתכם ב-49 מיליון שקל, שהם כ-145% יותר מזה שהחברה דיווחה עליו בעת שפרסמה את הדוחות המקוריים. על פי כלכליסט, החברה דיווחה כי הטעות בוצעה על ידי מעריך שווי בלתי תלוי ומקורה בחישוב כפול של המע"מ. האופן שבו אמדו את שווי הקרקעות של הקרן הוא שיטת החילוץ.
על פי שיטה זו, שוויה של הקרקע יחושב לפי ההכנסות הפוטנציאליות אם הנכס כבר היה בנוי. זאת, כאשר מנוכות ממנו עלויות שונות הכרוכות בהליך ההקמה כגון עלויות עבודה ומע"מ. במהלך החישוב השגוי, שווי הנכסים ירד ב-29.5 מיליון שקל: מ-893 מיליון שקל ל-863.5 מיליון שקל. בעקבות זאת, שווי כל נכסי הקרן ירד מ-3.281 מיליארד שקל ל-3.252 מיליארד שקל.
קרן הריט אזורים נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 323 מיליון שקל. על פי הדיווח, המעריך חישב את המע"מ לא רק בהערכת העלות של כל אחד מהמרכיבים בניכוי, אלא גם בסיום החישוב. כך בוצע חישוב כפול בארבע קרקעות של הקרן: ברובע הבינלאומי ופי בן שמן בלוד, בצומת פת בירושלים ובאגמים באשקלון. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה