השוק

אסטרטג מזרחי טפחות: הצרכן הישראלי מעדיף לטוס ולא לרכוש

יוני פנינג, האסטרטג הראשי בבנק מזרחי טפחות, מפרסם את הסקירה השבועית שלו ומפנה זרקור על ההתנהגות של הצרכן הישראלי שמעדיף לטוס, אך לא לרכוש ברשתות השונות
מערכת ice | 
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
האסטרטג הראשי של בנק מזרחי טפחות יוני פנינג מפרסם היום (ראשון) את הסקירה הכלכלית שלו לשבוע הראשון של ספטמבר וזו מציגה תמונה מעניינת באשר להתנהגות הצרכן הישראלי בתקופה של יוקר מחייה, לצד ההתפתחויות האחרונות בכלכלה העולמית.
תחילה פנינג פותח ואומר כי "השפעת העלאות הריבית המקומיות, בתמסורת הניכרת של שיעור גבוה של משכנתאות בריבית משתנה, ממשיכות למתן את עודף הפעילות הנובע מהרצון לפצות על הקורונה... זה מיתרגם לסקר הערכת המגמות בעסקים אשר עובר (שוב) להצביע על התרחבות ביולי". עם זאת הוא מעיד כי האלמנטים הקשורים להתנהגות הצרכנים מצביעה על תמונה הפוכה.
"אותו הצרכן הישראלי ממשיך לשבור שיאים בטיסות לחו"ל באוגוסט. אבל קצב הרכישות ברשתות השיווק, מנגד, מצביע על העמקת ההאטה, בראייה רוחבית".
בבחינה בין-לאומית נראה כי "בינתיים מחירי הנפט העולמיים ממשיכים לטפס ביתר שאת, בסיוע אינדיקציות מפתיעות לגל ביקושים נוסף בארה"ב. מצד שני, זה מעמת את הפד עם עקום תשואות גבוה יותר. ונראה שה-FED הוא הראשון למצמץ בהקשר הזה". באירופה הוא אומר כי "מדד מחירי היצרן ליולי, בינתיים, הצביע על התמתנות ניכרת, עוד טרם עליית מחירי הנפט, ובכך מספק להערכתנו אינדיקציות חשובות על היום שאחריו".
הוא מסיים ואומר כי "כנ"ל, בסין, הכלכלה יוצאת מסביבה דיפלציונית, במידה רבה הודות להשפעת אפקט הבסיס. מאידך, לא ברור אם ה-PBoC יידרש להורדת ריבית נוספת, השבוע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה