השוק

דרמה בדסק"ש: המיזוג עם נכסים ובניין יורד מהפרק

חברת ההחזקות מודיעה בהפתעה כי האפשרות למיזוג עם נכסים ובניין מושהה בגלל תנאי השוק. המיזוג היה אמור להביא לחיסכון רב ואף להקל על החוב הענק של דסק"ש למחזיקי האג"ח 
מערכת ice |  1
צחי נחמיאס (צילום ורד פיצ'רסקי, shutterstock)
באפריל השנה, החלו בדסק"ש לבחון מיזוג עם נכסים ובניין - חברה שבבעלותה, ובכך למחוק את דסק"ש מהבורסה והעברת כלל הנכסים לחברה הממוזגת. על פי הודעת החברה אז, שתי החברות בחנו מיזוג אפשרי והקמת ועדה שתבחן את הנושא.
המשמעות מאחורי הקלעים לצחי נחמיאס לקפל שכבה במבנה ההחזקות של דיסקונט השקעות מתוך תקווה שהדיסקאונט ממנו היא סובלת יעלם ויהיה לקבוצה קל יותר לממש נכסים ולצמצם את היקף החוב למחזיקי האג"ח שעומד על כמעט 2.7 מיליארד שקל, והחברה צריכה לפרוע ב-3 השנים הקרובות כמעט 700 מיליון שקל מדי שנה. המיזוג של דסק"ש לנכסים ובניין שיש לה תזרים ונכסים טובים (כמו חברת גב ים) - היו הפתרון הנכון בזמן הנכון.

לפי העסקה, בעלי מניות דסק"ש המחזיקה במעל 60% מנכסים ובניין, היו אמורים לקבל מניות מהחברה הממוזגת תחת נכסים ובניין על פי יחס החלפה שהיה אמור להיקבע בהמשך.
אולם עתה, באופן מפתיע גם לאחר פרסום הדו"חות, בדסק"ש מודיעים כי המיזוג יורד מהפרק כאשר הטיעון הוא שהמיזוג מושהה בגלל תנאי השוק: "לאחר בחינת חלופות שונות על-ידי דסק"ש ונוכח המורכבות הכרוכה בביצועה של עסקת המיזוג בעת הזו, בין היתר, נוכח תנאי השוק, החליט דירקטוריון דסק"ש להשהות את המשך בחינת היתכנות עסקת המיזוג בין החברות בעת הזו וכי בכוונת דסק"ש לשוב ולבחון בעתיד את העת המתאימה להמשך בחינת הוצאתו לפועל של מהלך המיזוג בין החברות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בעה דסקש תחזור לאלשטיין (ל"ת)
    א.ש 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור