מדדים ומחקרים

סאנפלאואר ממשיכה להציג תוצאות שיא: ההכנסות צמחו בכ-30 מיליון שקל

חברת סאנפלאואר, הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל, פולין וארה"ב, ממשיכה להציג תוצאות שיא בכל הפרמטרים הכספיים, זאת בהתאם לתחזיות בחציון הראשון וברבעון השני לשנת 2023
מערכת ice | 
שחר בן מויאל, מנכ"ל סאנפלאואר (צילום תמר מצפי, shutterstock)
חברת סאנפלאואר, הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל, פולין וארה"ב, ממשיכה להציג תוצאות שיא בכל הפרמטרים הכספיים, זאת בהתאם לתחזיות בחציון הראשון וברבעון השני לשנת 2023. 
הכנסות החברה במחצית הראשונה לשנת 2023 צמחו בכ-44.3% לסך של כ-92.8 מיליון שקל, לעומת 64.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני הסתכמו ההכנסות לסך של כ-44 מיליון שקל, גידול של כ-34%.
העלייה בהכנסות נובעת בעיקרה מגידול בהכנסות ממגזר הרוח בפולין בעקבות עליה בתעריף. במהלך הרבעון העלתה סאנפלאואר את תחזיותיה ממגזר הרוח בפולין, בהתאם לחתימה על הסכם PPA חדש עם חברת חשמל פולנית למכירת תעודות ירוקות בהיקף של 36 מיליון שקל עד סוף 2025. כמו כן, יש לציין כי לפרויקטים המניבים של החברה בפולין הסכמי PPA עד לסוף שנת 2024, אשר מגדרים את מלוא תפוקת תחנות הרוח של החברה. 
נוסף לכך, ה-EBITDA במחצית הראשונה גדלה בכ-56% לסך של כ-49.4 מיליון שקל במחצית הראשונה לשנת 2023, לעומת כ-31.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. יצוין כי ללא התשלומים לקרן תקרת מחיר החשמל בפולין  ה-EBITDA  של החברה היה מסתכם בסך של כ-77 מיליון שקל.
בנוסף לכך, יש להדגיש כי ברבעון השני רשמה החברה צמיחה של פי 3 ב-EBITDA לסך של כ-24.2 מיליון שקל. בשל כך, בנטרול הוצאות ייזום, הסתכם ה-EBITDA המתואם במחצית הראשונה, לסך של כ-54.2 מיליון שקל, גידול כ-8.4% בחציון הראשון של שנת 2023. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-44 מיליון שקל, זינוק חד לעומת הרבעון המקביל אשתקד אז הסתכמו ההכנסות ב-32.8, בעוד ה-EBITDA המתואם הגיע לסך של כ-27.2 מיליון שקל, גידול של כ-7.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
כמו כן, ה-FFO במחצית הראשונה לשנת 2023 צמח בחדות לסך של כ-38 מיליון שקל, וברבעון השני הגיע לסך של 21.2 מיליון שקל.  הרווח של החברה הסתכם במחצית הראשונה לשנת 2023 ב-7.7 מיליון שקל לעומת הפסד בסך של-17.1 מיליון שקל (אשר כלל הוצאות ייזום גבוהות בארה"ב) ותזרים המזומנים מפעילות שוטפת צמח ב-95% והסתכם לסך של  32.6 מיליון שקל.
יש לציין כי במהלך הרבעון הראשון של 2023 ביצעה החברה הנפקת זכויות בהיקף של כ-20 מיליון שקל בהשתתפות בעלי השליטה כאשר בתום הרבעון, היא אף ערכה התייעלות מימונית, אשר הגדילה את האמצעים הנזילים שלה להמשך פיתוח וזאת בהיקף של כ-15 מיליון שקל. כתוצאה מפעולות אלו האמצעים הנזילים שבידי החברה במאוחד הגיעו להיקף של כ-88, שיסייעו להמשך פיתוח, ניצול הזדמנויות ושיתופי פעולה. 
שחר בן מויאל, מנכ"ל סאנפלאואר ציין היום: "עם תזרים מזומנים חיובי מאוד ורווחיות מרשימה אני גאה לומר כי החברה עומדת בכל התחזיות שלה ומייצרת הון באופן עקבי, דבר שלא תמיד אופייני בענף שלנו. זאת, לצד פעולות נוספות שביצענו לחיזוק מבנה ההון ולהתייעלות מימונית, יסייעו להמשך שיפור תוצאות החברה בהמשך השנה. במקביל, אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות ושיתופי פעולה שיתמכו בהמשך הצמיחה, כולל העמקת הפעילות בישראל, במסגרת האסטרטגיה שלנו למיצובה של החברה כשחקנית משמעותית בתחום האנרגיה המתחדשת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה