השוק

אלקטרה פאוור בעסקת ענק בארה"ב: משקיעים יזרימו כ-100 מיליון דולר

חברת אלקטרה פאוור מדווחת על עסקה משמעותית המשקפת הצפת ערך של פעילותה בארה"ב - כאשר קבוצת משקיעים תזרים עד 100 מיליון דולר ל-BRP, במסגרת כך החברה תרשום רווח מצטבר של 40 מיליון שקל. למשקיעים תינתן אופציה לרכישת מלוא מניותיה של BRP בשווי הגבוה משווי ההשקעה הנוכחית
מערכת ice | 
חן מלמד, מנכ"ל אלקטרה פאוור (צילום דרור סבג, shutterstock, freepik)
הצפת ערך משמעותית לאלקטרה פאוור בארה"ב: קבוצת משקיעים תזרים עד 100 מיליון דולר ל-BRP, החברה תרשום רווח מצטבר של 40 מיליון שקל. בנוסף, ירכשו המשקיעים מ-BRP פרויקטים בתמורה, שתשמש את BRP לפירעון מלא של הלוואת בעלים בסך של עד 45 מיליון דולר לאלקטרה פאוור. למשקיעים תינתן אופציה לרכישת מלוא מניותיה של BRP בשווי הגבוה משווי ההשקעה הנוכחית.
חברת אלקטרה פאוור מדווחת היום (שלישי) על עסקה משמעותית המשקפת הצפת ערך של פעילותה בארה"ב. החברה מעדכנת, כי נחתם הסכם משמעותי להשקעה בחברת BRP, המוחזקת על ידה ב-30%, והפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בארה"ב, באמצעות ייזום ומכירה של מתקנים סולאריים ומתקני אגירה. ההשקעה ב-BRP תתבצע על ידי קבוצת משקיעים גלובלית, הפועלת בין היתר באופן נרחב בארה"ב, בתחומים של פיתוח, תכנון, הקמה, אחזקה ומכירת חשמל בפרויקט אנרגיה מתחדשת.
במסגרת העסקה, סוכם כי קבוצת המשקיעים תשקיע סכום של עד 100 מיליון דולר לפי שווי של 194 מיליון דולר לפני הכסף בפעילות BRP בארה"ב. בעקבות ההשקעה, צפוי שיעור האחזקה של אלקטרה פאוור ב-BRP לרדת לכ-20%, ובהמשך לכך צפויה אלקטרה פאוור לרשום רווח  מצטבר של כ-40 מיליון שקל לפני מס.
בנוסף, כולל ההסכם גם התחייבות של המשקיעים לרכוש מידי BRP מספר פרויקטים, כאשר  התמורה שתקבל BRP ממכירת הפרויקטים תשמש אותה לפירעון מלא של הלוואת הבעלים, בסך של עד 45 מיליון דולר, שהעמידה ותעמיד לרשותה אלקטרה פאוור, וזאת, להערכתה, עד לתום הרבעון השלישי של שנת 2024. החזר הלוואת הבעלים תביא להגדלת נזילותה של אלקטרה פאוור, ותספק לה משאבים נוספים למימון העמקת הפעילות שלה בשוק הישראלי, לרבות בתחום אספקת החשמל, בו החלה לפעול השנה.
כאמור, במסגרת ההסכם בין הצדדים סוכם עוד, כי לקבוצת המשקיעים תינתן אופציה לרכישת מלוא הון המניות והזכויות ב-BRP בתוך כ-3 שנים לאחר השלמת העסקה, וזאת לפי שווי הגבוה מהשווי לפיו מתבצעת ההשקה הנוכחית, בהתאם למנגנון שסוכם בין הצדדים. כיועץ הפיננסי של BRP בעסקה שימש בנק ההשקעות האמריקאי המוביל, לזר פרר (Lazard Freres & Co).
חן מלמד, מנכ"ל אלקטרה פאוור: "העסקה הנוכחית משקפת הצפת ערך מהותית לאלקטרה פאוור. בעסקה הנוכחית נכנס גוף אסטרטגי משמעותי, דבר המקבל משנה חשיבות על רקע התקופה המאתגרת בשווקים הפיננסיים. מבחינתנו, עסקה זו מבטאת השבחה ניכרת תוך כשנתיים לאחזקתנו ב-BRP, ולצד זאת העסקה תשפר משמעותית את נזילותה של אלקטרה פאוור, לאחר ש-BRP תיפרע כלפינו בהמשך את הלוואת הבעלים שהעמדנו לרשותה. במקביל, נרשום רווח של עשרות מיליוני שקלים, שיחזק את איתנותה הפיננסית של אלקטרה פאוור. במקביל לצמצום האחזקה בפעילות בארה"ב, אנו ממשיכים במלוא המרץ לפעול ליישום האסטרטגיה של החברה להתמקדות בתחומי הליבה - גפ״מ למשקי בית ולתעשייה, גז טבעי לתעשייה והובלת שוק אספקת החשמל בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה