השוק

עזריאלי זינקה ב-11% והמסחר הופסק: מוכרת את חוות השרתים

מה קורה היום במניית עזריאלי? המניה זינקה ב-11% ואז הופסק המסחר לקראת פרסום דיווח מהותי; רשות ני"ע בודקת מי ידע על הדיווח המהותי טרם פירסומו; עזריאלי נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת מכירת חברת חוות השרתים שלה
ניצן כהן | 
דנה עזריאלי (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
אחרי שמניית עזריאלי זינקה ב-11% הופסק המסחר במניה. מיד עם הפסקת המסחר במניה הודיעה החברה שבכוונתה לפרסם בקרוב מידע מהותי מה שמוביל לתהייה מי ידע על המידע המהותי הזה וקנה את מניית עזריאלי בעלייה משמעותית של 11%. נראה שרשות לניירות ערך תיאלץ לבדוק את הנושא.
עזריאלי למעשה קיבלה הצעה למכור את חוות השרתים שלה לפי שווי של כ-6 מיליארד דולר מה שיניב לה רווח חשבונאי של 1.3 מיליארד דולר ותזרים מזומנים של 800 מיליון דולר.
כאן המקום לציין שמניות הנדל"ן המניב נמצאות כרגע בסוג של דיסטרס. הלחץ הראשון על המנות הללו נובע מהחשש מהידרדרות להאטה כלכלית אבל זה בשוליים כי הישראלים חובבי קניונים וקניות ועזריאלי היא רשת הקניונים הדומיננטית בישראל.

הלחץ השני נובע מהעובדה שחברות הנדל"ן צריכות במוקדם או במאוחר לשערך את הנכסים שלהן כלפי מטה וזאת בשל העובדה שהריבית ממשיכה לעלות ונכון לעכשיו השערוכים מתעכבים וזה אומר שבמאזנים שלהם נמצאים תחת לחץ.
תגיות עזריאלי
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה