השוק

אלפרד אקירוב מחק בקשה לתביעה נגד מנהלי כלל ביטוח

אקירוב ביקש מבית המשפט לחשוף מסמכים פנימיים של כלל ביטוח במטרה לשקול הגשת תביעה נגזרת נגד מנהליה; כי כאן  בסופו של יום הסכים אקירוב למחוק את התביעה ונראה כי בכך נסתם הגולל על ההתנגדות של אקירוב לעסקת MAX
ניצן כהן | 
אלפרד אקירוב, יורם נוה (צילום יחצ, סיון פרג', וידאו הד)
עסקת רכישת חברת כרטיסי הביטוח MAX על כלל ביטוח, מעבר לעובדה שהיא לוקחת את עולם הביטוח לעידן החדש, היא יצרה סכסוך מהגדולים שראה שוק ההון המקומי והוא כלל את אלפרד אקירוב, מהאנשים החזקים בשוק ההון לכלל ביטוח. היום הגיע כנראה הסכסוך הזה לסיומו כשאקירוב מחק בקשה לגילוי מסמכים לקראת הגשת תביעה נגזרת נגד מנהלי כלל ביטוח.
שורש הסכסוך בין כלל ביטוח לאקירוב נעוץ בהחזקה משמעותית שהייתה לכלל ביטוח באלרוב. אלרוב עצמה ביקשה להזרים כסף לחברת לוקה שנמצאת בבעלות משותפת לאלרוב ולבנו של אלפרד אקירוב, ג'ורג'י אקירוב. כלל ביטוח סירבה להזריןם כסף ללוקה מבלי שג'ורג'י יזרים גם הוא כסף או לפחות ידולל. כמה מתבקש ובאותה המידה כמה ההחלטה הזו הציתה מלחמה בין אקירוב לחברה.

אקירוב שזעם על ההחלטה של כלל ביטוח החל לרכוש מניות של החברה במטרה (לכאורה) להחליף את המנהלים שלה. בינתיים הלכה כלל ביטוח למהלך עסקי מצית את הדימיון ורכשה את הבעלות על ברת כרטיסי האשראי MAX. גורמים בשוק ההון אמרו אז שאקירוב הבין שמהלך מהסוג שרצה לעשות, אחרי רכישת MAX יעלה לו הרבה כסף ומכאן החל מחול שדים.
אקירוב כבעל מניות בכלל ביטוח טען שהעסקה לא טובה וגורמת לו נזקים. מנהלי כלל ביטוח התעקשו ואז הגישה אלרוב (החברה המשפחתית של אקירוב ומקור ההון שלה) בקשה לבית המשפט כדי שזה יורה לכלל ביטוח לחשוף מסמכים פנימיים שהביאו את מנהלי החברה לרכוש את MAX. נראה היה כי אקירוב מנסה לצאת למסע דיג כדי למצוא חורים בתהליך קבלת ההחלטות בכלל ביטוח (לכאורה) ואז להגיש תביעה נגזרת נגד המנהלים שלה.
תביעה נגזרת, נסביר, היא מצב ייחודי בו בעלי המניות נכנסים בנעלי הנהלת החברה ומגישים תביעה נגד המנהלים על נזקים שנגרמו לחברה. מדובר במקרה קיצון ששמור למקרים נקודתיים מאוד. היום הודיעה אלרוב שמחקה (בהסכמה) את הבקשה לבית המשפט ומכאן נראה שהפרשה מגיעה  לסיומה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה