השוק

דו"ח חזק לישראכרט: תממן את עליית הריבית להלוואות לעסקים

ההכנסות של ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל גדלו לכמעט 780 מיליון שקל; ישראכרט מצטרפת למערכת הבנקאית והודיעה שתממן את עליית הריבית האחרונה להלוואות של עד מיליון שקל
ניצן כהן | 
רן עוז (צילום פזית עוז, ויקיפדיה, פלאש 90)
ישראכרט סיימה את הרבעון הרבעון של השנה עם ביצועים מרשימים למדיי. מטבע הדברים החברה נהנתה מעליית הריבית אבל היא המשיכה להגדיל את הקיפי הפעילות שלה, כלומר האשראי הצרכני שמאופיין בשיעורי רווחיות לא רעים כלל ועיקר.
ישראכרט עברה ברבעון האחרון תהליך מעניין נוסף והוא מכירת השליטה לחברת הביטוח הראל וזה אומר שישראכרט כמו MAX יהוו חוד החנית בעיצוב עולם הפיננסים העתידי.
מנתוני החברה עולה כי ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2023 צמחו בכ-38% לשיא של כ-777 מיליון שקל, בהשוואה לכ-563 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה אומרים כי הצמיחה בהכנסות נבעה, בין היתר, מצמיחה בהכנסות ריבית נטו כתוצאה מהצמיחה החדה שנרשמה בתיקי האשראי הצרכני והמסחרי, וכן מצמיחה בהכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי כתוצאה מהגידול בהיקף מחזורי הפעילות.
ההכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי ברבעון הראשון של שנת 2023 צמחו בכ-17% לכ-540 מיליון שקל, בהשוואה לכ-463 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה נבעה בעיקר מגידול של כ-14% במחזור העסקאות בכרטיסי אשראי המונפקים ע"י הקבוצה, לצד עלייה בהכנסות הנובעות מהתיירות היוצאת והנכנסת. השפעות אלה קוזזו חלקית עם יישום הפעימה האחרונה של ירידת שיעור העמלה הצולבת המקומית מתחילת השנה מכ-0.525% ל-0.5% והתחרות בפעילות הסליקה.
עוד עולה מנתוני ישראכרט כי הכנסות מריבית נטו  ברבעון הראשון של שנת 2023 כמעט והוכפלו לכ-219 מיליון שקל, בהשוואה לכ-111 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת כתוצאה מהצמיחה ביתרת תיקי האשראי הצרכני והמסחרי בנוסף לעליית שיעור הריבית במשק. ההוצאות בגין הפסדי אשראי ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכמו בכ-92 מיליון שקל, בהשוואה להוצאות בגין הפסדי אשראי בסך של כ-31 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מעלייה בהפרשה הקבוצתית כתוצאה מיישום לראשונה של תקינת הCECL, החל משנת 2023, וכן מהגידול  בהיקף  תיק האשראי.
הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2023 עלה בכ-10% לכ-55 מיליון שקל, לעומת רווח נקי בסך של כ-50 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח נבעה בעיקר מהגידול האמור בהכנסות מפעילות בכרטיסי אשראי, מהעלייה בהיקף תיק האשראי ומכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בהוצאות חד פעמיות בגין המעבר לבניין משרדים חדש ובעקבות ההחלטה להפסקת פרויקט טכנולוגי בתחום התחבורה הציבורית.
השפעות חיוביות אלו קוזזו חלקית עם הגידול בתשלומים לבנקים, המיוחס ברובו להסכם החדש עם בנק הפועלים החל מהרבעון השני של שנת 2022, מהגידול בהוצאות בגין הפסדי אשראי בעיקר בשל יישום לראשונה של תקינת הCECL, ומהוצאות התפעול כתוצאה מהעלייה בהיקפי הפעילות של הקבוצה. בהתאם לכך, ישראכרט מציגה ברבעון עלייה בתשואת הרווח הנקי להון ממוצע לכ-7.8% לעומת תשואה להון ממוצע של כ-7.2% ברבעון המקביל אשתקד ותשואה להון ממוצע של כ-5.6% בשנת 2022.
מנכ"ל ישראכרט, רן עוז: "המיקוד האסטרטגי בתחומי האשראי הצרכני והמסחרי נושא פירות. ההחלטה שלנו להפוך לשחקן מוביל ודומיננטי בעולם האשראי משתקפת היטב בשיעורי הצמיחה של התיק ובהכנסות הריבית שאנו מציגים ברבעון זה. תנופת הצמיחה מעידה כי מיקוד עסקי, בניית תשתיות והשינויים הארגוניים שהובלנו מביאים למימוש הפוטנציאל הרב הגלום בבסיס הלקוחות שלנו. עם זאת, הגידול באשראי נעשה תוך ניהול סיכונים מושכל המותאם לסביבה המאקרו כלכלית הנוכחית.
"ישראכרט היא החברה הראשונה בישראל שמעניקה הטבה משמעותית לעסקים קטנים ובינוניים בעקבות עליות הריבית במשק. אנו תומכים בעסקים הקטנים והבינוניים אשר מהווים את עמוד השדרה של הכלכלה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה