השוק

אורמת טכנולוגיות מזנקת: הרווח הנקי צמח ב-57.5%

אורמת טכנולוגיות פרסמה היום (רביעי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2023 וממשיך להציג מספרים מעודדים. בחברה הציגו צמיחה ברווח הנקי ב-57.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד
מערכת ice | 
דורון בלשר, מנכ"ל אורמת (צילום ניר סלקמן, shutterstock)
אורמת טכנולוגיות פרסמה היום (רביעי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון לשנת 2023 והציגה המשך צמיחה במגזר החשמל יחד עם הטבות מס במסגרת התוכנית להפחתת האינפלציה (IRA) תרמו לגידול משמעותי ברווח הנקי וב-EDITDA המתואם.
הרווח הנקי צמח ב-57.5% ברבעון הראשון לשנת 2023 לעומת הרבעון הראשון בשנת 2022 (29 מיליון דולר לעומת 18.4 מיליון דולר), הודות להפעלתן של תחנות חדשות והטבות המס מה-IRA.

ה-EBITDA המתואם צמח מ-107.9 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022 ל-123.5 מיליון דולר, מדובר על צמיחה של 14.5%.
דורון בלשר, מנכ"ל אורמת, מסר: "אורמת החלה את השנה בצורה חזקה עם גידול של 57% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה אשתקד ושיא ב-EBITDA המתואם לרבעון ראשון. מגזר החשמל הוביל את הצמיחה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הודות לתרומה של הנכסים החדשים שנבנו. ההרחבה של הפורטפוליו בתחנות CD4, Tungsten ו- Heber 2, אשר החלו לפעול במהלך שנה שעברה, הביאה לצמיחה בהכנסות וברווח התפעולי. בנוסף, ברבעון השני של השנה, התחלנו בהפעלה של תחנת הכוח הגיאותרמית החדשה North Valley, בעלות הספק של 25 מגה וואט, ושל המתקן הסולארי החדש Brady עם הספק של 6 מגה וואט. מתחילת השנה במגזר אגירה האנרגיה, התחלנו להפעיל שני מתקני אגירת אנרגיה בהיקף 19MW/19MWh, וביחד עם שני פרויקטים נוספים הצפויים לפעול ברבעון השני בהיקף של 45MW/45MWh ואנו צופים כי שיעורי הרווח יעלו בהמשך השנה ובשנים הבאות. בנוסף, במגזר החשמל, עד סוף הרבעון השני אנו מתכננים הפעלה מסחרית של תחנת הכוח החדשה Heber 1. התרחבות הפורטפוליו צפויה לאפשר לנו להגדיל את ה-EBITDA המתואם, את הרווחיות והרווח הנקי, בתמיכה של הטבות מס על ייצור חשמל גאותרמי והטבות מס על השקעות במגזר האגירה. אנו בטוחים ביכולותינו לעמוד ביעדי הצמיחה וביעדים הפיננסים ארוכי הטווח שלנו, ומאמינים כי הביקוש לאנרגיה ירוקה ואגירת חשמל נותר חזק ואנו צופים המשך גידול בכושר הייצור וצמיחה בהכנסות בכל תחומי הפעילות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה