השוק

הבנק השוויצרי לומברד אודייר מזהיר: הדולר בדרך ל-3.8 שקל

הבנק השוויצרי לומברד אודייר כותב היום ללקוחות שלו שהכלכלה הישראלית צפויה להיחלש על רקע חוקי המהפכה המשפטית והחולשה של ההייטק הישראלי; שני נתונים עלולים לפגוע בכלכלה המקומית: הירידה בהשקעות בישראל והירידה ביצוא לארה"ב
ניצן כהן |  1
הדולר מתחזק (צילום shutterstock)
כלכלני הבנק השוויצרי לומברד אודייר מעריכים היום שהדולר צפוי להתחזק ולהגיע בטווח של חצי שנה לרמה של 3.8 שקל. שני נתונים עלולים לפגוע בכלכלה המקומית והם הירידה שכבר החלה בהשקעות של הזרים בישראל והפרמטר השני הוא ירידה צפויה ביצוא של ישראל לארה"ב.
"אנו שומרים על הערכה דובית לשקל" כותבים כלכלני הבנק השוויצרי ללקוחות שלהם "לפי המודל שלנו הדולר צפוי להגיע ל-3.8 שקל בטווח של חצי השנה הקרובה וזאת בהתחשב בשורה של מדדים ארוכי טווח כמו הפיריון, החוב הממשלתי, הפרשי הריבית הריאלית, צמיחה יחסית ויתרות חיצוניות.

"נתוני החשבונאות הלאומי של ישראל חזקים בערכים מוחלטים אבל הם עשויים להיחלש בהמשך, שכן במידה ואי הודאות הפוליטית סביב הרפורמה המשפטית תימשך היא תתחבר לתיקונים במגזר הטכנולוגיה שמוביל לירידת היקף ההשקעות הזרות בישראל שכבר הראו דעיכה. יתרה מכך, הייצוא המשמעותי לארה"ב שעומד על 7% מהתמ"ג בישראל, יחווה את ההאטה בארה"ב בחציון השני של 2023 שאמורה להכביד על היצוא הישראלי.
"בינתיים, בניגוד למדינות רבות אחרות בשווקים המתפתחים, התאוששות חזקה יותר בצמיחה הסינית עלולה לא לפצות על המצב ולספק אפקט מקזוז לישראל. החשיפה של ישראל לסין ברורה (היצוא לסין מהווה 4% מהתמ"ג) והיא מבוססת על יצוא טכנולוגיה, שעשוי להיות מוגבל פוטנציאלית ע"י ארה"ב (בדומה למקרה של טייוואן). אנחנו מאמינים שהדולר יעמוד על 3.72 שקל בטווח ה-3 חודשים ו-3.75 בטווח של שנה" הם מסיימים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הפוך
    ציקי 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדולר בכוון הפוך. השקל יתחזק
    סגור