השוק

רשות החדשנות באזהרה חמורה לממשלה: "נחזור שנים לאחור"

בנייר שהוגש לשר אקוניס, הזהירה הרשות כי הרפורמה המשפטית, גם אם תעבור בהסכמה, רק תחמיר את המשבר בהייטק הישראלי
מערכת ice |  2
מחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
בנייר עמדה שהוצג היום (שני) לשר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, רשות החדשנות הזהירה את הממשלה מההשלכות של הרפורמה המשפטית על סקטור ההיטק בישראל, שכבר סובל מצמצומים וגלי פיטורים בלתי פוסקים. "המשך הצלחת ההייטק אינו מובטח והנתונים מגלים תמונת מצב מדאיגה מאוד", נכתב בנייר. "גם אם המשבר המשפטי-חוקתי ייפתר, סביר שייקח זמן להגיע לפתרון, וגם לאחר השגתו, ייקח זמן לבנות מחדש את אמון המשקיעים".

"הימשכות אי-הוודאות צפויה להוביל בסופו של דבר לירידה בגיוסי עובדים בשכר גבוה במגוון מקצועות ותחומים (ובכך לירידה נוספת בגביית מס הכנסה), להקטנת רווחים בישראל מאקזיטים עתידיים (הן ליזמים ולעובדים בישראל והן למיסים שגובה המדינה) וביקוש מקומי לשירותי המעטפת של חברות ולירידה במס החברות ומס רווחי הון", התריעה הרשות.
"מגמות אלו וההחלטות הפרטניות שיתקבלו עלולות להחזיר את ישראל שנים רבות לאחור, לא רק בהיקפי התוצר של ההייטק בכלכלה ובמספר המועסקים בו, אלא גם לתקופות בהן משקיעים ויזמים לא ראו בישראל מקום לבנות בו חברות גלובאליות, אלא מקום לבצע בו מחקר ופיתוח עבור חברות רב-לאומיות הממוקמות ומנוהלות ממטות במדינות מערביות אחרות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הנפילה בהייטק החלה הרבה לפני השינוי
    יריב 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנפילה בהייטק החלה כשבני גנץ פרק חברות הייטק חזקות בתחום הגנת סייבר מהטובות בעולם,וגרם להם לפשיטת רגל...ועל זה אף אחד בשקורת הצבועה לא מדבר... הרפורמה במערכת המשפט תימשך,וההייטק בכל העולם בסוף יתאושש,כי בחלקו הוא משבר גלובלי ובחלקו ידו של הטיפש בני חותא גנץ..
    סגור
  • 1.
    קשקשת בלתי נגמרת
    שי 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש כאלה שמארג הכוחות הקיים משרת אותם ואינם רוצים דמוקרטיה מאוזנת או גיוון דיעות. הרפורמה תעבור.
    סגור