השוק

רשת הענק שהראל ויזל מנחית בישראל מתייקרת: בכמה עולים המחירים?

רשת המזון והקפה הבינלאומית Pret A Manger שאיש העסקים יקים יחד עם קבוצת ירזין סלע, זאת אחרי חתימת החוזה הבלעדי, החליטה להעלות את מחירי מוצריה בכ-18%
כפיר אדר |  8
הראל ויזל (צילום פייסבוק/ מיננה, דימה טליאנסקי)
קבוצת פוקס של הראל ויזל דיווחה במהלך השבוע שעבר לבורסה לניירות ערך על חתימת חוזה רשמי ובלעדי עם רשת המזון הטרי והקפה האורגני הבינלאומית Pret A Manger, ביחד עם ירזין סלע מסעדות, להקמה והפעלה של רשת Pret A Manger בישראל. ל-ice אף נודע לראשונה כי הסניף הראשון אמור להפתח בתל אביב, אבל מסתבר שעוד טרם ההגעה ארצה, ברשת עושים חישוב מחדש.
רגע לפני ההגעה לישראל, רשת הענק PRET A MANGER שמביא הראל ויזל וקבוצת ריטיילורס, מעלה את המחירים בסניפים שלה ברחבי העולם בשיעור של 18% בסך הכל, על רקע עליות מחירי המזון העולמיים בתקופה האחרונה.

לדוגמא, אחד ממוצרי הדגל של הרשת החדש שאמורה להגיע ארצה בהקדם על ידי איש העסקים, קרואסון החמאה, השוקולד והדניש קינמון, יעלו בשיעור של כ-10%, מוצרים נוספים גם אמורים לעלות בשיעורים דומים ואף גבוהים יותר.
בדיווח בשבוע שעבר נמסר: "היום, 3 באפריל ,2023 נחתם הסכם עם פרט במסגרתו הוענקו זכויות בלעדיות לחברה החדשה להקמה והפעלה של רשת המזון והקפה הבינלאומית Manger A Pret בישראל וכן נחתם הסכם בין החברה לבין ירזין סלע המסדיר את מערכת היחסים ביניהם כבעלי מניות בחברה החדשה".
עוד נמסר בדיווח: "במסגרת הסכם הזיכיון נקבע כי זכויות הפיתוח והקמה של סניפי הרשת יוענקו לחברה החדשה לתקופה של 10 שנים כאשר החברה החדשה תידרש לעמוד בתוכנית פיתוח סניפים הכוללת קצב וכמות מינימלית של פתיחת סניפים לאורך התקופה, ולפחות 40 סניפים בעשור הראשון, בתנאים ובסייגים שנקבעו. כמו כן, הוענקה אופציה לחברה החדשה להארכת התקופה ב-10 שנים נוספות בכפוף לתנאים אשר נקבעו בהסכם, הכוללים התחייבות לעמידה בקצב ובכמות מינימלית של פתיחת סניפים ביחס לתקופת הארכת ההסכם". 
בנוסף, תקופת ההפעלה לכל סניף תהא לפחות 10 שנים, עם אופציה של החברה החדשה להאריך את התקופה ב-10 שנים נוספות, כאשר תקופת הסכם הזיכיון הינה עד למועד פקיעת התקופה של הסניף האחרון שייפתח. בנוסף, נקבע כי בתמורה לזיכיון, החברה החדשה תשלם לפרט שיעור חודשי מהמכירות.
 
הרשת מתמחה בקפה איכותי ומזון טרי מוכן במקום, ומונה מעל ל-600 סניפים בלמעלה מ-10 מדינות שונות ברחבי אירופה, צפון אמריקה ואסיה. Pret A Manger נוסדה בלונדון, אנגליה, בשנת 1986, שם ממוקמים משרדיה הראשיים, ומעסיקה למעלה מ-13,000 עובדים ברחבי העולם.
במסגרת הסכם העקרונות סוכם כי תוקם חברה ישראלית משותפת, אשר יוענק לה הזיכיון, כאשר פוקס תחזיק ב-75% וירזין סלע מסעדות תחזיק ב-25% מהון מניותה. זכויות הפיתוח וההקמה של הסניפים יוענקו  לחברה החדשה לתקופה של 10 שנים, בנוסף לאופציה של 10 שנים נוספות, בכפוף לעמידה ביעדים, לרבות פתיחה של לפחות 40 סניפים בעשור הראשון כשתקופת ההפעלה לכל סניף תעמוד על 10 שנים לפחות.
בנוסף, נקבע כי בתמורה לזיכיון, החברה החדשה תשלם ל- Pret A Manger שיעור חודשי מסך המכירות נטו כפי שהוגדר בהסכם. להערכת החברה, הצדדים צפויים לחתום על הסכמים מחייבים במהלך הרבעון הראשון לשנת 2023. זוהי כניסה ראשונה של קבוצת פוקס לתחום המזון, ובחברה מדגישים כי מדובר בנדבך חשוב לגיוון הפורטפוליו של מותגי הקבוצה והרחבת תחומי פעילותה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לא קונים אצל אנרכיסטים
    יוס 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני לא קונה באף רשת של החזיר האנרכיסטי. כמה החזיר יקח איתו בסוף לקבר?
    סגור
  • 7.
    זה האיש היהיר שהוא ושכמות גורמים לחוקר המחיה יש מוצריו (ל"ת)
    אזרח 04/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    לא קונים
    ש 04/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא נכנס
    סגור
  • 5.
    ןו
    םן 04/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקוחה קבועה אצל ויזל עוברת למקום אחר לא קונה יותר ביוש
    סגור
  • 4.
    לא הבנתי בתי קפה בקשיים ההחצע פה לא מיוחד מה הקטע (ל"ת)
    התוהה 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נקנה אצל ויזל בכיף,בהצלחה. (ל"ת)
    טל 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 2.
    ויזל לא נקנה אצלך.
    גבי 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    15 2
    לא נשכח
    סגור
  • 1.
    לא ראשית מעניינת. זקנים מחליטים לצעירים לא עובד
    גולן 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ויזל תןצלדור החדש לחפש מותגי אוכל . רד מהרשת הזו .
    סגור