השוק

ארגון ה-OECD: השחיתות בישראל גבוהה - צריך להילחם בה

ארגון ה-OECD מפרסם היום את ממצאי הביקור של נציגיו בישראל; באופן מוזר למדי נציגי הארגון לא מציינים את הממצאים שלהם לגבי המהפכה המשפטית וההשלכות הכלכליות שלה, אך מציינים שהשחיתות בישראל גבוהה מהמדינות באיחוד ויש להילחם בה
ניצן כהן |  15
בצלאל סמוטריץ', בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, סריה דיאמנט)
משרד האוצר פרסם היום את ממצאי ביקור נציגי מדינות ה-OECD (המדינות המפותחות), בישראל. באופן מוזר למדי לא מתפרסם דבר על האופן בו תופסים במדינות ה-OECD את המהפכה המשפטית וההשלכות הכלכליות שלה. כך או אחרת, נראה שנציגי המדינות המפותחות ערים לבעייתיות סביב המהפכה הזו ועושים כל דבר כדי לחמוק מאמירות ברורות עליה.
ניתוח של כלכלת ישראל, שבוצע על ידי נציגי הארגון ופורסם על ידי משרד האוצר, מלמד שבסך הכול ממשלת השינוי הותירה כלכלה במצב טוב. הכלכלה הישראלית התאוששה יפה ממשבר הקורונה והסגרים שנלוו אליו. התקציב שהעבירה ממשלת השינוי היה תקציב מעודד שאפשר להתמודד טוב יחסית עם העלייה בסביבת האינפלציה, ועם תהליך העלאת הריבית.

ההכנסות החריגות מעולמות ההיי-טק (האקזיטים למיניהם) הביאו לירידה משביעות רצון בהיקפי החוב של ישראל. נתון מעניין שעולה מהדברים מלמד שמערכת מיסוי שתומכת בהשקעות בנדל"ן עסקי הביאה לירידה בהשקעות בנדל"ן למגורים.
עוד כותבים נציגי ה-OECD כי גיל הפרישה של נשים יעלה בעשור הקרוב מ-62 ל-65 שזה נתון מעודד אבל עדיין נמוך מגיל הפרישה של גברים שהוא 67. עוד כותבים בארגון כי תפיסת השחיתות בישראל גבוהה מהממוצע במדינות המפותחות.
ההמלצות של הארגון אומרות כי בנק ישראל צריך להמשיך במדיניות המוניטרית מצמצמת כדי להחזיר את האינפלציה לשליטה. הארגון ממליץ לגבש מדיניות מס לטווח הבינוני תוך עידוד ההשקעה בתשתיות, חינוך ועידוד היציאה לעבודה. בנוסף ממליץ הארגון להגביר את המלחמה בשחיתות.
הדו"ח עוסק בהרחבה באתגרים ארוכי הטווח של ישראל ובראשם המגמות הדמוגרפיות – שינוי הרכב האוכלוסייה והזדקנות שלה. כלכלני ה-OECD מציינים כי לצורך הבטחת צמיחה ארוכת טווח ואיתנות פיסקלית תידרש ישראל לפעול לשילוב אוכלוסיות בשוק העבודה, להתייעל בהוצאות הממשלה ולהעלות גילאי הפרישה לפנסיה.
הדו"ח ממליץ לטפל בתמריצים השליליים להשתלבות בשוק העבודה עבור אוכלוסיות המתאפיינות בשיעור השתתפות נמוך, בפרט גברים חרדים ונשים ערביות, וכן לצמצם פערים מגדריים. כמו כן, הדו"ח מצדד ברפורמות שישפרו את ניידות העובדים וירחיבו את מעגל המועסקים בהייטק. 
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' התייחס: ״אני מודה לארגון ה-OECD על הדו"ח המקיף והמעמיק על כלכלת ישראל. הדו"ח מצביע על עוצמתה של הכלכלה הישראלית לצד הצורך להתמודד עם אתגרים מבניים משמעותיים העומדים בפני הכלכלה בטווח הבינוני והארוך. המלצות משמעותיות מהדו"ח כבר מיושמות במסגרת התכנית הכלכלית והתקציב לשנים 2023-2024. אני מודה לעובדי משרד האוצר ולמשלחת הישראלית בפריז, ובפרט לכלכלנית הראשית, הממונה על התקציבים, והציר הכלכלי של משרד האוצר בארגון ה-OECD, על שיתוף הפעולה הפורה עם הארגון, ומאמין כי הדו"ח ימשיך לשמש כלי עבודה חשוב בגיבוש מדיניות כלכלית במשרד האוצר".
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    שקר מוחלט
    עמי 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מצ"ב של מדינה לא נמדד בשנה וחצי זה נמדד במשך מספר שנים והארגון יודע שהרפורמה טובה אבל יש אנשים שלא יכולים לראות את הממשלה מצליחה( כול מיני אתרים)
    סגור
  • 11.
    שחיתות
    ישראל 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מעניין הממשלה הקודמת השאירה כלכחה טובה עם אופציות צמיחה יפות.יחי 100 ימי הרס וחורבן ברשות חלשיהו לחיציהו טיקטוק פיתה וגרנדמאזר.שלושת מלאכי האפוקליפס והרביעי החסר הוא לוויניהו.
    סגור
  • 10.
    תמנות של אהוד ברק,אולמרד
    אשר 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהיר לפיד ,הנוסע המתמיד ברחבי העולם,ועוד מושחתים מהעבר וההוה מהמרכז שמאלא
    סגור
  • 9.
    מה לא ברור שממשלת הליכוד?מושחתת לא דבר חדש ביבי מוביל א (ל"ת)
    ארהץ 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • חרטא
    איציק 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אתם מאמינים לזה הכל בולשיט שהשמאל מתחנן לגורמי חוץ להתערב וגם מעודד להוציא כספים וגם מעודד סרבנות בצבא אז זה התוצאה אני בטוח שהשמאל מעורב בתחקיר הזה
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    סחלה
    הבורר 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מה אכפת למסעודה ,נינט,גסטון מלכה .
    סגור
  • 7.
    ממשלת הפושעים המסוכנת
    הציוני 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ב"ה שאחד אחד מהנאלחים יקבל דין שמים קשה ומחריד בשל התנהלותו רשעותו....עוד בימי חיים הארורים.
    סגור
  • 6.
    ישראל במקום ראשון בשחיטות לפני הטורקיה, קוסטה ריקה:)))
    פטקס 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הצחקתם אותנו. באמת מדובר בסתם שטויות:)))
    סגור
  • 5.
    לנתניהו יש פטנט עולמי למלחמה בשחיתות
    אב 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    פשוט מוציאים חוק התגברות או מבטלים חוקים פליליים ואז אין בעיה לקבל שוחד, לגנוב כספי ציבור לחלק כספי ציבור למקורבים וכו'וכו'.הכל חוקי ואין שחיתות. פרס נובל
    סגור
  • 4.
    אכן יש שחיתות
    ישראלי 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תסתכלו מה המשכורת של שופט בית משפט מתחיל .(זה מאוד. יענין אותכם)
    סגור
  • דעה אחרת
    גל 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שופטים צריכים משכורת יחסית גבוהה, כדי שיהיה קשה לשחד אותם
    סגור
  • 3.
    ברור שמושחת, עובדי מדינה משביתים את המשק (ל"ת)
    ישראלי 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 2.
    בבקשה
    ניבה 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הפרקליטות והפרקליטים, בתי המשפט והשופטים, המשרדים הממשלתיים והפקידים, המשטרה ובכיריה. רובם ככולם מושחתים באופן שיכול להדהים את מי שלא מכיר את המצב.
    סגור
  • לא
    פלוני 04/2023/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא והפוליטיקאים שיא האמינות והיושר. וחוק המתנות מה?! תראה כמה ח"כים הועמדו לדין/ממתינים לדין ואף מועמדים חוזרים. השופטים לא הבעיה
    סגור
  • 1.
    יבואני הרכב משחדים פקידי משרד התחבורה וכל משרדי תכנון ת (ל"ת)
    מה חדש בעצם? 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור