השוק

בריל מסכמת את השנה עם עלייה של כ-3% בהכנסות

הקבוצה, המתמחה בתחום האופנה וההנעלה, ראתה ירידה של כ-5.3% ברווחים הנקיים, שהיא מייחסת להתייקרות עלויות המוצרים יחד עם העמקת ההנחות והתארכות מכירות הקיץ
מערכת ice | 
חנות לי קופר בבאר שבע (צילום יח"צ)
קבוצת בריל, המתמחה בתחום האופנה וההנעלה, והמפעילה של הרשתות גלי, לי קופר, ניין ווסט, נאוטיקה, טימברלנד, show/off ואימפוריום מדווחת היום על תוצאות החברה לשנת 2022. מחזור המכירות בתקופת הדוח הסתכם לסך של כ-565.2 מיליון ש"ח, לעומת סך של כ-548 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, המשקף גידול בשיעור של כ-3.1%. מחזור המכירות ברבעון הרביעי של שנת 2022 הסתכם לסך של כ-145.8 מיליון ש"ח, לעומת סך של כ-162.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה, המשקף קיטון בשיעור של כ-10.2%.
הרווח הנקי בתקופת הדוח הסתכם בסך של כ-30.1 מיליון ש"ח המהווה שיעור של כ-5.3% מהמכירות לעומת סך של כ-49 מיליון ש"ח ושיעור של כ-8.9% בתקופה המקבילה אשתקד, בהתאמה. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של השנה הסתכם בסך של כ-0.5 מיליון ש"ח לעומת רווח נקי של כ-15.3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, המהווים שיעור של כ-0.3% וכ-9.4% ממחזור המכירות, בהתאמה.
עיקר הירידה ברווח הנקי מיוחסת לירידה שיעור הרווח הגולמי 59.2% בשנת 2022 לעומת 56.8% בשנת 2021, אשר נבעה בעיקר עקב התייקרות עלויות המוצרים יחד עם העמקת ההנחות והתארכות מכירות הקיץ, עקב מזג האוויר החם ששרר במהלך הרבעון הרביעי של 2022.
יהודה אלבז, מנכ"ל החברה מסר כי: "החברה מסיימת את שנת 2022 עם צמיחה מתונה בהיקף הפעילות זאת בשים לב כי שנת 2021 אופיינה במכירות מוגברות עקב ביקושים כבושים שהצטברו במהלך תקופת הסגר שחל ברבעון הראשון של אותה השנה. לצד הגידול במחזור המכירות, חלה שחיקה ברווחיות הנובעת מהתייקרויות לכל אורך שרשרת האספקה בשל האינפלציה הגבוהה, עלייה חדה בריבית והתארכות מכירות הקיץ עקב מזג האוויר החם ששרר במהלך הרבעון הרביעי של 2022 וגרר העמקה של הנחות וירידה במכירות.
"בשנתיים האחרונות ביססנו את מעמדה של החברה בענף האופנה תוך ייצוג של עשרות מותגים בינלאומיים מובילים, נוכחות משמעותית במדיה החברתית, השקה של קמפיינים שיווקיים נרחבים ופריסה ארצית במעל לאלף נקודות מכירה פיזיות.
"בשנת 2023 אנו צפויים להאיץ את המגמה באמצעות, בין היתר, הסבת חנויות רשת סולוג לחנויות לי קופר קידס, הרחבה באופן מהותי לעומת היקף הפעילות כיום של פעילות הסחר האלקטרוני המקוון של החברה והקבוצה והרחבת הפיתוח של קטגוריות נוספות במותגים הקיימים. כמו כן, פנינו לאיתור הזדמנויות עסקיות אשר יתמכו בהרחבת המותגים הקיימים ובחינה של רכישות הזדמנותיות של פעילויות בתחום האופנה בארץ."
שחר תורג'מן, יו"ר הדירקטוריון של החברה הוסיף כי: "אנחנו גאים בביצועי החברה במהלך 2022 לאור נתוני הסביבה העסקית שהתאפיינה באינפלציה, ריבית ושערי מטבע גבוהים ביחס לשנים קודמות ביחס לכלל המשק וכן גם בהשוואה להשפעות על ענף האופנה בפרט."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה