השוק

IBI רוכש 30% מנטו לפי שווי של 153 מיליון שקל

נטו היא חברת ייעוץ פיננסי שמפיצה מוצרים פנסיוניים; ל-IBI יש כיום פעילות בענף והמיזוג בין שתי החברות יהפוך את החברה הממוזגת למפיצה הגדולה בישראל של מוצרים פיננסים
ניצן כהן |  1
דייב לובצקי IBI (צילום יחצ/ אילן בשור)
בית ההשקעות IBI רוכשת 30% מתזרים המזומנים של חברת הייעוץ הפיננסי נטו. ל-IBI יש כיום פעילות בתחום והמיזוג של שתי החברות יהפוך את החברה הממוזגת לחברת ייעוץ הפיננסים והמפיצה הגדולה בישראל שמפקחת על תיק של כ- 40 מיליארד שקל.
העסקה תעשה בשלבים, והמחיר הסופי ייקבע בכפוף לביצועים של נטו בשלוש השנים הבאות. לו העסקה הייתה מושלמת היום, לפי הכנסות החברה בשנת 2022, הרי שמחיר העסקה היה עומד על כ- 46 מיליון שקל, מה שמשקף לנטו שווי כ- 153 מיליון שקל.

על פי ההסכם, נטו תמשיך לפעול כסדרה והנהלת הסוכנות תמשיך בתפקידה, כאשר 100% מהסליקה של החברה תעשה באמצעות חברת ארבע עונות שהנה בבעלות IBI בית השקעות ומורן סיטון.
חברת נטו תכנון פיננסי, היא סוכנות הפיננסים הפרטית מהגדולות בישראל, המנהלת כ- 25 מיליארד שקל. נטו תכנון פיננסי מתמקדת בתכנון וניהול פיננסי באמצעות כ-200 מתכננים פיננסים, בראש החברה עומדים המנכ"ל עידן כץ והיו"ר אילן בן־ישי.  
ארבע עונות תכנון פיננסי הינה אחת מחברות הפיננסים הפרטיות הגדולות בישראל המתמחה בניהול ההון בתחומי ביטוח, פיננסים, חיסכון, פנסיה ומיסוי ומפקחת על כ- 15 מיליארד ₪. בראש החברה עומד מורן סיטון, שותף ומנכ"ל.
נזכיר כי בדצמבר 2020, IBI מכרה את חלקה בחברת הגמל של הלמן אלדובי לחברת הפניקס, תוך שהיא רשמה רווח של 39 מיליון ₪, ובכך חדלה לעסוק בפעילויות מכירה של חיסכון ארוך טווח. כעת IBI בית השקעות חוזרת לתחום החיסכון ארוך הטווח כחברת ההפצה הגדולה בישראל.
העסקה משקפת את האסטרטגיה של IBI להיות שחקן מרכזי בשוק הגמל אבל לא כיצרן אלא כגוף הפצה המסוגל לתת ללקוחות שירותים אובייקטיבים שכן בניגוד לחברות הביטוח, הוא אינו מנהל מוצרי חיסכון ארוך טווח, והמתכננים הפיננסים שלו משווקים את כל חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בישראל.
העסקה מייצרת שיתוף פעולה בין סוכניות נטו וארבע עונות, וממצבת את החברות יחד כזרוע ההפצה הפרטית הגדולה ביותר בישראל, שתנהל כ- 40 מיליארד שקל.
דייב לובצקי, מנכ"ל IBI בית השקעות: "אנו מברכים ונרגשים על העסקה  עם נטו. נטו מביאה לעסקה מקצועיות רבה בכל הקשור למתן שירות ללקוחות בחיסכון ארוך הטווח. שיתוף הפעולה בין החברות יאפשר לנטו לנצל לטובת לקוחותיה את הידע והמומחיות שנצברו ב- IBI ביחס למוצרים פיננסים קצרי טווח ובפרט את יכולות המחקר והניתוח של IBI ביחס למוצרים אלטרנטיבים ותכנון פיננסי וכן תתן להם גישה לשירותי המסחר העצמאי".
עידן כץ, מנכ"ל נטו תיכנון פיננסי: "אנו מברכים על העסקה עם IBI בית השקעות וארבע עונות. בחרנו בהם כשותפים האסטרטגים של קבוצת נטו בעקבות הסינרגיות האופציונליות והחיבור המושלם בין החברות, בנוסף להיכרות רבת שנים בין נטו למורן, דייב ואורן, מה שגרם לעסקה מהירה באמונה מלאה של שני הצדדים שנוכל ביחד להוות מכפיל כח משמעותי באתגר הגדול להיות הסוכנות הפיננסית שתעניק מעטפת מלאה של ערכים מוספים ללקוחותיה ולסוכניה הנאמנים.
"החיבור עם IBI מאפשר לנו להנגיש לקהל לקוחותינו את היתרונות של IBI כגוף מוסדי שיש לו היצע רחב של פעילויות פיננסית המשיקות לשירותים המקצועיים שאנו מספקים ללקוחות של נטו.
"המטרה המרכזית בעסקה היא לחזק מקצועית ופיננסית את חברת נטו ,להגדיל את הערך המקצועי, הטכנולוגי, רמת השירות שנספק ללקוחותינו, יתרון לגודל וחיזוק משמעותי של החוסן הפיננסי של החברה. ארבע עונות ונטו מפקחים כאמור על כ- 40 מיליארד שקל מה שמהווה יתרון גדול ללקוחותינו ולסוכנים ואנחנו מכוונים לפקח על למעלה מ- 100 מיליארד שח עד 2030".
מורן סיטון, שותף-מייסד ומנכ"ל ארבע עונות: "העסקה מרחיבה את סך הנכסים המנוהלים בפיקוח ארבע עונות להיקף חסר תקדים של כ-40 מיליארד שקל, ומהווה צעד חשוב ביישום החזון והאסטרטגיה שהתוותה החברה לביסוס מעמדה כסוכנות הפיננסים האובייקטיבית המובילה בישראל. המהלך מבטיח את המשך הדומיננטיות והפעילות האוטונומית של ארבע עונות מול כלל גופי הניהול הפנסיוני בישראל, ללא כל תלות בשחקן כזה או אחר, לטובת שמירה על אינטרס הלקוחות כערך עליון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לרמה עוד אנשים ibi
    ברוך 03/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    Ibi רק מנצלים אחרים
    סגור