השוק

קבוצת UBS הציעה לרכוש את קרדיט סוויס במיליארד דולר וסורבה

קבוצת UBS מעוניינת לרכוש את בנק קרדיט סוויס תמורת מיליארד דולר, העסקה אמורה להציל את הבנק. הרשויות בשוויץ מעוניינות לשנות את חוקי המדינה על מנת שניתן יהיה להוציא אותה לפועל כמה שיותר מהר
מערכת ice | 
UBS (צילום WIKIMEDIA)
קבוצת UBS מעוניינת לרכוש את בנק קרדיט סוויס תמורת מיליארד דולר. על פי דיווח בפייננשל טיימס, הרשויות בשוויץ מתכננות לשנות את חוקי המדינה על מנת שיהיה ניתן לעקוף את הצבעת בעלי מניות על העסקה. על פי ההצעה, העסקה תשולם באמצעות מניות UBS, כ- 0.25 פרנק שוויצרי למנייה.
רק לאחרונה קרדיט סוויס קיבל כ- 50 מיליארד דולר כחבל הצלה לאחר שעלו חששות בנוגע להישרדות הבנק. בקרדיט סוויס לא מרוצים מגובה ההצעה, כך לפי בלומברג. עוד הוסיפו ב- "בלומברג" כי בבנק מאמינים שההצעה נמוכה מדי ותפגע במחזיקי מניות ובעובדים שמחזיקים במניות הבנק. 
שווי השוק של UBS הוא כ־ 65 מיליארד דולר, לעומת כ־ 8 מיליארד דולר בקרדיט סוויס. כך על פי על פי FactSet. הבנק עשה רווחים נטו בגובה כ- 7.6 מיליארד דולר ב־‏ 2022 בעוד שבקרדיט סוויס הציגו הפסדים נטו בגובה כ- 7.9 מיליארד דולר.
השימוש ב־ UBS להצלת קרדיט סוויס יהווה שינוי כיוון לאחר שלפני 15 שנה שוויץ הצילה את UBS  לאחר שהבנק נתקע עם מיליארדי דולרים בנכסים בזרוע האמריקאית שלו. אז, קרדיט סוויס סירב לסיוע ממשלתי ויצא מהמשבר חזק יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה