השוק

מחרימים את ישראל? זה המסמך שחתמו עליו בסימנס

חרם על ישראל מכיוון לא צפוי? חברת בת טורקית של קונצרן "סימנס" הגרמני בדרך לחתימה על מסמך המחייב אותה לכבד את החרם הערבי על ישראל
מערכת ice |  2
חתימה על מסמכים (צילום vecteezy)
האם הקונצרן "סימנס" הגרמני בדרך להחרים את ישראל? חברת בת טורקית של הקונצרן חתמה על מסמך המחייב אותה לכבד את החרם הערבי וזאת במסגרת הסכם בו תמכור 12 רכבות חדשות לחברת הרכבות הממשלתי של טורקיה, כך פורסם בתחנת הטלוויזיה הגרמנית הציבורית SWR.
מהמסכמים שנחשפו עולה כי אחד התנאים לעסקה, שהותנו על ידי הבנק לפיתוח אסלאמי מערב הסעודית המסייע ברכישת שמונה מהרכבות, הוא חתימה על מסמך ההתחייבות לחרם על ישראל. חתימה על הסכם זה בעצם אומרת שסימנס מתחייבת לא לעשות עסקים עם ישראל.

דרישה זו אינה עומדת בקנה אחד עם סעיף 7 לפקודת סחר חוץ בחוק הגרמני ונראה כי בקונצרן הגרמני ניסו לעקוף איסור זה על ידי החתמת חברת הבת הטורקית על המסמך.
זו הייתה תגובת סימנס: "אנחנו מקפידים על כל הסטנדרטים הבינלאומיים של מילוי דרישות, אין אנו מגלים כל סובלנות לשחיתות, הפרת עקרונות התחברות ההוגנת או חוקים וקווי יסוד פנימיים. אנחנו מטפחים קשרי עסקי ארוכי שנים". תגובתה של סימנס נשמעת כללית ואינה מתייחס כלל לאירוע ולעניין החרם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רכבות של סימנס
    אמנון ש 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כ6 מליון יהודים נסעו ברכבות של סימנס.הגרמנים אינם רוצים יותריהודים על הרכבות שלהם.
    סגור
  • 1.
    צריך לבקש מארה"ב להחרים את סימנס (ל"ת)
    ירון,,, 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור