השוק

מנכ"ל השנה: יורם נוה - האיש שהצית את התחרות

יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח יכול היה לעשות לעצמו את החיים קלים, לשבת על הכיסא החמים בכלל ביטוח ולעשות לביתו; אבל לא, הוא החליט (בגיבוי הדירקטוריון) ליזום ולקחת את כלל ביטוח לעידן החדש וככה הצית את התחרות על כיסו של הצרכן | מנכ"ל השנה
ניצן כהן | 
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח (צילום סיון פרג', shutterstock, וידאו הד)
יורם נוה הוא מנכ"ל השנה שלנו. כמה קל היה לו לא לעשות יותר מידי, לשבת על הכיסא החמים בלשכת מנכ"ל כלל ביטוח, לגרוף משכורות נאות, בונוסים ותגמולים "הוניים", אבל לא, הוא בחר לקחת את כלל ביטוח לעולם החדש, גייס את הדירקטוריון למשימה ועל הדרך נכנס לעימות לא רצוני עם אחד האנשים החזקים בכלכלה הישראלית - אלפרד אקירוב.
נסביר במה דברי אמורים. בלי להיכנס יותר מידי למספרים, כי אין להם חשיבות בבחירה הזו, נוה ראה לאן שוק הביטוח הולך. עוד פוליסה, עוד מבצע שיווק, עוד עירבוב של הפיקוח על שוק ההון והביטוח, עוד איזה קונץ פטנט וככה להעביר קדנציה כשחשבון הבנק שלו מתמלא במזומנים. כמה קל, כמה מנכ"לים מהסוג הזה ראינו (ועדיין רואים) בשוק ההון.

זה לא שיר הלל ליורם נוה אלא בחינה מדוקדקת של המהלך שהוא עשה, לקחת את כלל ביטוח לעולם החדש. ומהו העולם החדש? לא עוד חברת ביטוח, אלא חברת פיננסים עם פתרונות הוליסטיים שתעשה לה טוב וככה, על הדרך הוא הצית את התחרות בעולם הפיננסים הישראלי. כן אותו עולם שכבר שנים מדברים על כך שהוא זועק לתחרות ושום דבר לא קורה.
אז מה נוה עשה כאן. הוא הוביל את כלל ביטוח לעסקת ענק לרכישת חברת כרטיסי האשראי MAX. לא רלוונטי המחירים והתמחורים אלא הרעיון הוא החשוב כאן. כבר שנים חברות הביטוח מנסות להגיע לכל בית עם אשראי צרכני. יש שנים שזה הולך להן יותר טוב ויש שנים שפחות אבל כדי לייצב את המערכה הזו או נכון יותר, את הרגל הרווחית הזו צריך "דבר מה נוסף" וזה כרטיס אשראי.
אם יש משהו שיש בחברות הביטוח ובזיל הזול זה כסף. מידי חודש הן סופגות לא מעט כסף מהעמיתים ויש להם נגישות אינסופית להון, ככל שצריך.
עכשיו תארו לעצמכם מצב כזה: קופות הגמל, ההשתלמות והפנסיות שסופגות כסף אינסופי מהציבור ומחפשות תשואות, יגלגלו אותו חזרה לשוק כאשראי שהעלות שלו נמוכה מאוד. הלקוח הסופי של כרטיסי האשראי יוכל לקבל הלוואה כשהריבית תהיה טובה יותר ממה שהבנק נותן או החברות החוץ בנקאיות ועדיין לייצר תשואה על לא רעה לכסף.
עכשיו, בחברת כרטיסי האשראי MAX נצבר ידע אינסופי על ההרגלים של הלקוחות, על העוצמה שלהם ובכלל נצבר המון ידע בתחום חיתום האשראי. עכשיו חברו את זה לחזון טכנולוגי (סוג של ארנק דיגיטלי) יחד עם הכסף הזול (יחסית) שנצבר בחברות הביטוח, והנה תחרות אמיתית לבנקים.
כשהוויכוח (העקר) עם אלפרד אקירוב ניצת אם יש בכלל מקום לעסקה כזו, באה חברת הביטוח הראל והציעה לרכוש את ישראכרט, וכאן הקיץ הקץ על הוויכוח והתחיל ויכוח מסוג אחר: התמחור ומי עשה עסקה יותר טובה וכן הלאה. אז אם אנחנו רוצים לסמן את המנכ"ל שהצית את התחרות שביישום נכון ואחראי שלה גם יעשה טוב לכלכלה הישראלית, הרי שיורם נוה ירשם בדפי ההיסטוריה של הכלכלה הישראלית כאדם שהצית את התחרות הזו והוא גם מנכ"ל השנה שלנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה