השוק

אלפרד וג'ורג'י אקירוב ברוד-שואו אצל המוסדיים לקראת האסיפה בכלל

ל-ice נודע כי לאחרונה ניסתה חברת החיתום אשר בבעלות הפניקס לחבר בין אקירוב למוסדיים במטרה לשכנע אותם לתמוך בדירקטורים שלו, מה שגרם ל"חוסר נוחות" מאחר שהפניקס מתחרה בכלל ביטוח, ועשויים להיות לה אינטרסים שונים משל העמיתים שלה
ניצן כהן | 
אלפרד אקירוב (צילום יוטיוב/ איגוד החברות הציבוריות, וידאו הד)
איש העסקים אלפרד אקירוב צירף את בנו, ג'ורג'י אקירוב לרוד שואו שהסתיים לא מכבר אצל המוסדיים במטרה לקבל את הסכמתם להדחת יו"ר הדירקטוריון כלל ביטוח, חיים סאמט. הפגישות שערכו השניים עם המוסדיים הוגדרו על ידי מספר גורמים בשוק ההון כ"מוזרות" ו"שאינן תמיד מקובלות" ועל כן נוצר הצורך לעדכן את הרגולטורים המתאימים בקיומם ועל תוכנן.
גורמים בשוק ההון אמרו ל-ice כי בין המנסים לגשר בין אקירוב למוסדיים הייתה חברת החיתום החדשה של הפניקס וזה יוצר בעיה מסוג חדש. חברת הביטוח הפניקס היא מתחרה של כלל ביטוח ומכאן נוצר חשש כי האינטרס שלה מאחר והיא מחזיקה בכ-7% מכלל עלול להיות לעומתי לכלל ביטוח ללא קשר לכדאיות העסקה לרכישת MAX.
נזכיר כי ביום רביעי הקרוב תתקיים ההצבעה באסיפת בעלי המניות של כלל ביטוח כשהדרך של אקירוב להביא לביטול עסקת רכישת MAX כרגע לפחות נמצאת בבחירת הדירקטורים והדחה בפועל של חיים סאמט - יו"ר הדירקטוריון המכהן שהוצע על ידי אקירוב אך שוכנה בכדאיות העסקה ולכן גם תומך בה.
יש להזכיר עוד כי באופן עקרוני מפגש האינטרסים בין חברת ביטוח לניהול כסף הוא מפגש אינטרסים שהכלכלה הישראלית חוותה כבר והיא רשומה כטראומה בדברי ימי שוק ההון והכלכלה המקומית ולכן יש ניסיון מתמיד להפריד את נושא ההצבעות בעולם ניהול הכסף לאינטרסים של חברת האם שבמקרה שלנו היא חברת ביטוח.
עסקת כלל-MAX באופן עקרוני נשקלה על ידי האורגנים של כלל וקיבלה את ברכתם. אלפרד אקירוב כזכור מתנגד לעסקה בטענות שונות שעיקרן שהיא לא כדאי לכלל ביטוח. נושא התימחור של עסקת MAX הוא נושא מסוג אחר ובאופן עקרוני ממשל תאגידי נכון של חברה, כל חברה, מאפשר לאורגנים שלה לקבל החלטות עסקיות לטובתה גם אם בנקודת מפגש אחרת, חלק מבעלי המניות מתנגד לה. בסופו של יום, את תהליך קבלת ההחלטות היה נאות הרי שחזקה כי הדירקטוריון מקבל את ההחלטה העסקית שהוא מוצא לנכון כטובה לחברה.
ברקע הדברים נספר כי שורשו של הסכסוך בין אקירוב לכלל ביטוח נמצא בהחלטה של מנהלי ההשקעות של כספי העמיתים של כלל ושם התקלה החלטה שלא לתמוך בהזרמת כסף של אלרוב הציבורית לחברת לוקה שבין בעלי המניות שלה נמצא ג'ורג'י, בנו של אקירוב. מנהלי ההשקעות בכלל ביטוח דרשו שג'ורג'י יזרים גם כסף או לחילופין ידולל ומכאן יצא זעמו של אלפרד אקירוב.
ל-ice נודע עוד כי ג'ורג'י לקח חלק בחלק מהפגישות עם המוסדיים מה שגרם לחלק מהם לנוע בחוסר נוחות על כסאותיהם כי לאידם כמו אלפרד אקירוב קשה להגיד - לא. ומכאן יצא מכתב הפיקוח על שוק ההון והביטוח לפני כשבועיים בו ביקש/ דרש מאקירוב לחשוף את תוכן הפגישות וזהות הנוכחים בהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה